Rapport om praktiknära skolforskning

Skolforskningsinstitutet fördelar bidrag till praktiknära forskning i förskolan och skolan, i samarbete med forskare och yrkesarbetande.

Senior lektor Eva Siljehag, professor Mara Westling Allodi och doktorand Rasmus Riad, samtliga Specialpedagogiska institutionen, Stockholms universitet står, tillsammans med verksamma specialpedagoger, bakom kapitlet Hållbar forskning och hållbar verksamhetsutveckling– reflektioner över möjliga avtryck i forskning och utbildningar.

Artiklarna baseras på presentationer vid symposiet Praktiknära skolforskning – erfarenheter, dilemman och framtidsspaningar 2022. Rapporten ger förskollärare, lärare och forskare en inblick i diskusionerna som fördes.

Läs rapporten:
Praktiknära skolforskning – resultat och erfarenheter från nio forskningsprojekt

Rapport om praktiknära skolforskning