Bli koordinator på språkcafé!

Vill du dela med dig av ditt eller dina språk? Språkstudion söker volontärer till våra språkcaféer, både på campus och på Zoom!

Studenter som pratar och skrattar på språkcafé
Foto: Språkstudion

På Språkstudions språkcaféer samlas studenter, anställda och alumner för att träna språk och kulturell förståelse tillsammans i en avslappnad miljö. Caféerna leds av koordinatorer – studenter som kan caféets språk och hjälper till att hålla samtalen igång.

Vi letar ständigt efter nya koordinatorer i alla språk! Som koordinator får du möjligheten att dela med dig av ditt språk till intresserade cafédeltagare och lära känna nya personer, både på Stockholms universitet och på våra partneruniversitet över hela världen. Om du deltar som koordinator minst 8 gånger under terminen, får du dessutom ett intyg utfärdat av Språkstudions föreståndare.

Alla aktiva studenter på SU är välkomna att bli koordinatorer, oavsett språk. Du kan delta som koordinator på språkcaféerna både på campus och online via Zoom, och vi anpassar caféschemat efter våra koordinatorers tillgänglighet.

Läs mer och anmäl ditt intresse!