Statistikfrämjandets karriärdag 2023!

Nyfiken på fortsatt karriär i och kring Stockholm? I så fall är du varmt välkommen till Statistikfrämjandets karriärdag 2023 för studenter inom statistik och data science.

Missa inte chansen att möta representanter från industri, näringsliv och samhälle. Detta är ett perfekt tillfälle att få inspiration och skapa kontakter för både exjobb och framtida anställning.

Tisdagen den 10/10, klockan 11.00-14.00

Campus Albano, Hörsal 6

Statistikfrämjandet bjuder på enklare lunch

11:00 Välkommen till Karriärdagen 2023
Nancy Steinbach, ordförande i Svenska statistikfrämjandet och Jessica Franzén, Studierektor Statistiska institutionen hälsar alla välkomna.

11.10: Företagspitchar
Inbjudna företag och organisationer presenterar sin verksamhet på 60-90 sekunder.

11.30: Mingelmässa
Här får du möjlighet att gå runt och träffa samt ställa frågor till alla medverkande företag. Passa på att diskutera exjobb, projektarbete och framtid!

12:00 Lunch

12.15: Ackreditering av statistiker
Magnus Pettersson håller ett anförande om hur och varför du ska ackreditera dig som statistiker.

12:30 Fortsatt mingel

13:00 Alumnipresentationer

13:30 Fortsatt mingel

14:00 Avslut

Ytterligare frågor?
Vänligen kontakta Mattias Strandberg, eventkoordinator Svenska statistikfrämjandet. sekreterare@statistikframjandet.se.