Sök nationella medel för fartygstid

Dags att söka nationella medel från SWERVE för fartygstid för 2025 och 2026. Medlen gäller för forskning på något av de sex svenska forskningsfartygen Ocean Surveyor, KBV181, Svea, Skagerak, Electra och Oden. Ansök senast 13 oktober, 2024.

Forskningsfartyget Electra af Askö
Stockholms universitets forskningsfartyg R/V Electra af Askö

2024-09-05

Nu är ansökan öppen

Till information och ansökningsformulär på SWERVE:s webbplats. Ansök senast 13 oktober, 2024.

Swedish Research Vessel Infrastructure for Marine Research (SWERVE) är en nationell infrastruktur som finansieras av Vetenskapsrådet, där sju svenska organisationer ingår – SLU, Polarforskningssekretariatet, Göteborgs universitet, Stockholms universitet, Umeå universitet, Sveriges geologiska undersökning (SGU), och SMHI.

Målet med SWERVE är att förbättra tillgängligheten till fartyg, utrustning, teknisk expertis och data för det svenska, marina forskarsamhället.