Stockholms universitet logo, länk till startsida

IT-support

Behöver du hjälp med programvaror eller inlogg? Här hittar du information om vart du ska vända dig för att få hjälp.

 

Serviceportalen och Helpdesk

I Serviceportalen – som är en kunskapsdatabas för självhjälp -  kan du hitta manualer, guider och instruktionsfilmer för både IT-system och programvaror. Här får du svar på frågor om ditt universitetskonto, universitetskort och det trådlösa nätverket. Du kan även få svar på frågor om våra datorsalar, utskrifter, skanning, kopiering eller allmänna frågor om IT för studenter. I Serviceportalen kan du också skapa ett ärende till Helpdesk om du inte hittar svaret på din fråga.

Serviceportalen

Kontakta Helpdesk

 

Om du har förlorat ditt användarnamn och/eller lösenord kan du återställa det på webben. Du som är bekräftad användare på antagning.se kan använda detta alternativ (instruktioner finns via länken nedan).

Glömt lösenord - universitetskonto

Av säkerhetsskäl lämnar vi INTE ut inloggningsuppgifter på telefon eller via e-post.

 

Som student på Stockholms universitet får du ett e-postalias som du själv kopplar till din privata mejladress. Det är viktigt att du anger rätt mejladress så du inte missar viktig information från din institution. Du kan också skapa ett mejlkonto med hjälp av Office365.

E-post för studenter (Serviceportalen)

 

Problem att logga in i Athena kan bero på flera saker. Det finns några saker du kan prova innan du kontaktar din lärare eller kursadministratör. 

Problem att logga in i Athena (Serviceportalen)

 

Universitetskontot är ingången till IT-tjänsterna vid Stockholms universitet för dig som är student. Du får tillgång till trådlöst nät, datorsalar, fillagring med mera.

Universitetskonto och universitetskort

 

För IT-support gå till su.se/serviceportalen

Där hittar du:

  • Svar på vanliga frågor
  • Formulär för fråga och felanmälan
  • Öppet dygnet runt

För brådskande ärenden kontakta Helpdesk

På denna sida