IT-support

Serviceportalen - sjävhjälpsportal som är öppen dygnet runt

I Serviceportalen kan du hitta manualer, guider och instruktionsfilmer för både IT-system och programvaror. Liksom tidigare kan du naturligtvis kontakta Helpdesk om du behöver hjälp.

Borttappat användarnamn eller lösenord

Om du har förlorat ditt användarnamn och/eller lösenord kan du återställa det på webben.

Aktivera ditt universitetskonto

För att få tillgång till IT-tjänster och bibliotekets e-resurser behöver du ett universitetskonto. Som ny student kan du aktivera ditt konto fr. o. m. den 7 januari, 2016.

Beställ universitetskort

Universitetskortet fungerar som utskrifts- och kopieringskort, lånekort på bilbioteket (inklusive bibliotekets e-resurser).

Trådlöst nät på universitetet

På Stockholms universitet finns två trådlösa nätverk; eduroam och SU. Använd helst eduroam!

Universitetskonto och universitetskort

Universitetskontot är ingången till IT-tjänsterna vid Stockholms universitet för dig som är student. Du får tillgång till trådlöst nät, datorsalar, fillagring mm.

Helpdesk

Helpdesk kan bl a hjälpa dig att få svar på frågor om ditt universitetskonto, universitetskortet, trådlöst nät, datorsalar mm samt allmänna frågor om IT för studenter.

Kontakt

Kontakta Helpdesk

Serviceportalen
Telefon: 08-16 1999
Telefontider:

  • vardagar sommartid kl 8.00-16.00 (1 maj - 15 september)
  • vardagar vintertid kl 8-16.40 (16 september - 30 april)
Mitt universitet
su.se/serviceportalen