IT-support

Borttappat användarnamn eller lösenord

Om du har förlorat ditt användarnamn och/eller lösenord kan du återställa det på webben.

SupportIT - hitta lösningar på dina tekniska problem

Hitta lösningar på dina tekniska problem i Support.IT, våra supportsidor! Där kan du själv ta reda på och få tips om hur du kommer till rätta med dina dator- och telefoniproblem.

Helpdesk

Helpdesk kan bl a hjälpa dig att få svar på frågor om ditt universitetskonto, universitetskortet, trådlöst nät, datorsalar mm samt allmänna frågor om IT för studenter.

Trådlöst nät på universitetet

På Stockholms universitet finns två trådlösa nätverk; SU och eduroam. Täckningen på campus är god och byggs ut successivt.

Universitetskonto och universitetskort

Universitetskontot är ingången till IT-tjänsterna vid Stockholms universitet för dig som är student. Du får tillgång till trådlöst nät, datorsalar, fillagring mm.

Så här aktiverar du ditt universitetskonto

För att få tillgång till IT-tjänster och bibliotekets e-resurser behöver du ett universitetskonto. I denna film kan du se hur du gör för att aktivera ditt konto och beställa hem ditt universitetskort.

Kontakt

Kontakta Helpdesk via Serviceportalen!

Kontakta Helpdesk
Telefon: 08-16 1999
Telefontider:

  • vardagar sommartid kl 8.00-16.00 (1 maj - 15 september)
  • vardagar vintertid kl 8-16.40 (16 september - 30 april)
Puff mitt universitet
Kontakta Helpdesk