Vill du bredda din forskarhandledningskompetens?

Delta i aktiviteter som boostar din handledarkompetens: Workshoppar, kurser, seminarium, temadag och webbresurser.

Foto: Jens Olof Lasthein

Forskarhandledning är en tidskrävande process som kräver bred kompetens och erfarenhet, och dessutom nyfikenhet och engagemang. Oavsett om du är ny forskarhandledare eller mer erfaren som vill uppdatera eller reflektera över din egen praktik erbjuder Centrum för universitetslärarutbildning i höst en rad möjligheter att boosta din handledarkompetens. OBS! Workshoppen "Strategies for successful supervision" är redan nu i maj.

Workshoppar

16 maj  Strategies for successful supervision

25 sep  Stötta doktoranders skrivande

Öppet online-seminarium

22 okt  Challenges in supervision — how to deal with them and moving forward

17 sep  Forskarhandledning i teori och praktik

07 okt  Research Supervision — theory and practice

Högskolepedagogisk temadag

Hur får man till en riktigt bra disputation? Ja, det kommer höstens temadag att handla om. Håll utkik efter mer information framöver.

Resurser & stöd

Utveckla din handledning — har du hittat till vår "växande" webbresurs om handledning?

Våra aktiviteter är öppna för undervisande medarbetare och pedagogiskt ansvariga, oavsett ämnestillhörighet, vid Stockholms universitet. Ibland och i mån av plats är de också öppna för deltagare inom Stockholms trio och från andra lärsäten. Våra webbresurser är förstås öppna för alla.