Nyhetsbrev

Våra två nyhetsbrev heter CeUL:s nyhetsbrev och Aktuell högskolepedagogisk forskning. Utveckla din kompetens med våra nyhetsutskick.

CeUL:s nyhetsbrev

Nyhetsbrev från Centrum för universitetslärarutbildning. Här samlar vi senaste nytt om högskolepedagogiska utvecklingsprojekt och tips om våra kurser, workshoppar och andra evenemang. Vårt nyhetsbrev är för dig som undervisar vid universitetet och andra intresserade av högskolepedagogiska frågor.

Nyhetsbrevet kommer digitalt två till tre gånger per vår- och hösttermin. För att få vårt nästa utskick fyll i din e-postadress.

E-postadress

Du kan när som helst avsluta din prenumeration genom att klicka på länken ”avprenumerera” längst ner i nyhetsbrevet.

CeUL:s nyhetsbrev — januari

Aktuell högskolepedagogisk forskning

Aktuell högskolepedagogisk forskning är nyhetsbrevet som på ett lättillgängligt sätt delar ny forskning om undervisning och lärande med dig som undervisar vid Stockholms universitet eller andra lärosäten.

Vår ambition är att ny kunskap ska leda till nya insikter och inspiration för dig att ta med i din undervisning.

Vi skickar ut nyhetsbrevet sju gånger året under vår- och hösttermin. För att få vårt nästa utskick fyll i din e-postadress.

E-postadress

Redaktionen som består av universitetslärare vid fem olika institutioner väljer ut, sammanställer och publicerar kortare sammanfattningar av relevanta artiklar ur högskolepedagogiska och ämnesdidaktiska tidskrifter.

Tidigare nummer av Aktuell högskolepedagogisk forskning

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 1_2024

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 7_2023

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 6_2023

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 5_2023

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 4_2023

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 3_2023

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 2_2023

Aktuell högskolepedagogisk forskning nr 1_2023

Aktuell högskolepedagogisk forskning har även getts ut under åren 2017—2022, samtliga artiklar finns i vårt digitala arkiv.

På denna sida