Integration of migrants

  1. Du är här:
  2. Start
  3. Institutionen för pedagogik och didaktik
  4. Forskning
  5. Integration of migrants
  6. Integration och inkludering av migranter i och genom yrke och arbete

Integration och inkludering av migranter i och genom yrke och arbete

Vänligen fyll i formuläret nedan

Kontakta redaktör

Captcha

För att vara säker på att denna funktion inte missbrukas ber vi att du identifierar dig genom att använda captcha-funktionen nedan.

Tillbaka till artikeln

Kontakt

Professor Marianne Teräs, projektledare
E-post: marianne.teras@edu.su.se

Docent Ali Osman
E-post: ali.osman@edu.su.se

Universitetslektor Eva Eliasson
E-post: eva.eliasson@edu.su.se

Finansiär

Projektet finansieras av Forte och genomförs från 1 januari 2020 till 31 december 2022. Mer information

Publikationer och presentationer

 

Lázaro Moreno Herrera, Marianne Teräs Petros Gougoulakis & Janne Kontio (eds.) (Atlas Förlag 2022) "Migration and inclusion in work life – the role of VET".
Includes the article: "The concept of social exclusion and its ideological and theoretical roots: Towards and alternative discourse of exclusion and inclusion." Authors: Ali Osman, Marianne Teräs & Eva Eliasson:
Link to the publication

Eliasson, E., Osman, A., & Teräs, M. (2020). Integration of refugees through access to their previous vocation: A literature review. In L. Moreno Herrera, M. Teräs, & P. Gougoulakis (Eds.), Policies & partnership with the world of work – national and cross-national perspectives: Emerging issues in research on vocational education & training vol. 6 (pp. 110-138). Stockholm, Sweden: Premiss.

Teräs, M., Osman, A., & Eliasson, E. (2020). Challenges of skilled refugees' access to their prior vocation in Sweden.  In C. Nägele, B. E. Stalder, & N. Kersh (Eds.), Trends in vocational education and training research, Vol. III. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET) (pp. 292-300). https://doi.org/10.5281/zenodo.4007966

Teräs, M., Eliasson, E., & Osman, A. (2021). Challenges skilled migrants face in accessing their previous vocation in a new country. In C. Nägele, B.E. Stalder, & M. Weich (Eds.), Pathways in Vocational Education and Training and Lifelong Learning. Proceedings of the 4th Crossing Boundaries Conference in Vocational Education and Training, Muttenz and Bern online, 8. – 9. April (pp. 338–341). European Research Network on Vocational Education and Training, VETNET, University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland and Bern University of Teacher Education. https://doi.org/10.5281/zenodo.4569689

 

Presentationer

  • Ali Osman har haft en presentation om integration vid the Noble Prize Teacher Summit 2020. More information here 
  • Marianne Teräs har haft en presentation om VET forskning vid the European Skills Week 2020 online. More information here