Kurser på forskarnivå

Kurserna på forskarnivå vid Institutionen för ämnesdidaktik riktar sig i första hand till våra egna forskarstudenter, men i mån av plats välkomnar vi alla behöriga och intresserade.

 

Forskarkurser

Introduktion till ämnesdidaktiska forskningsmetoder (HV11FES) 5 hp

Kursen ger en översikt över de grundläggande kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder som används inom ämnesdidaktisk forskning. Den täcker hela forskningsprocessen, från formulering av frågeställningar till insamling, analys och tolkning av data. Särskilt fokus läggs på olika typer av datamaterial och forskningsansatser, såsom enkäter, intervjuer, observationer och textanalyser inom klassrumsetnografi och interventionsstudier.

Kursplan HV11FES (154 Kb)  

Litteraturlista HV11FES (144 Kb)

  • Tid: 19 september 2024 – 28 november 2024
  • Undervisningsform: På campus
  • Studietakt: Kvartsfart
  • Språk: Svenska
  • Kursansvarig: Johan Sandahl

Schema

Anmäl dig här

  • Sista ansökningsdatum: 11 september 2024

Issues in Language Teaching and Learning (US022DO) 7,5 ECTS credits

The course explores key issues and debated research in language learning and their impact on teaching. It examines current studies on how we learn and teach first, second, and foreign languages, and discusses how controversial topics influence teaching methods. Policy documents from different language teaching contexts are analyzed and compared in light of recent research.

Course syllabus US022DO (152 Kb)

Literature list US022DO (205 Kb)

  • Time: November 4, 2024 – January 19, 2025
  • Teaching-form: Distance
  • Study pace: 50 percent
  • Language: English
  • Organizer: Per Snoder

Schedule

Register here

  • Deadline for enrollment: October 28, 2024

Third language research and language education (US024DO) 7.5 ECTS credits

The course adresses third language research and its impact on teaching a third language. It discusses key theories and selected empirical studies on languages learned after one or more previous languages. The focus is on factors influencing the learning, development, and use of a third language, such as age, multilingualism, and contextual factors.

Course syllabus US024DO (160 Kb)

Literature list US024DO (242 Kb)
  • Time: November 4, 2024 – January 19, 2025
  • Teaching-form: Distance
  • Study pace: 50 percent
  • Language: English
  • Organizer: Camilla Bardel

Schedule

Register here

  • Deadline for enrollment: October 28, 2024
 

Kontakt

Vid frågor om våra forskarutbildningar eller om du vill ta del av tidigare kursutvärderingar

Sök bland våra utbildningar