Hur bokar du ett mötesrum i Outlook

Följ denna steg-för steg instruktion så vet du precis hur man bokar ett mötesrum i Outlook.

  1. I din Outlook, klicka på Kalender i nedre vänstra hörnet. Kontrollera att du ser Start-bandet (Ribbon).
    Om du inte ser bandet - klicka på Visa (View) och fäst Start-bandet med "häftstiftet" i panelens nedre högra hörn.
  2. Markera i din personliga kalender, den tidsintervall du tänker dig för ditt möte. På Start-bandet välj Nytt möte. Ett nytt e-postfönster öppnas för mötet, skriv in mötesinformation och bjud in deltagare.
  3. I fönstret för ditt nya möte, tyck på knappen Rum till höger om Plats raden. En lista för alla rum (All Rooms) visas.
  4. Skriv PUB i rutan framför Sök. Du ser nu de fem mötesrummen för PUBLICHEALTH.
  5. Klicka på ett lämpligt mötesrum för ditt möte och på knappen Rum, samt OK.

Du kommer sedan att få en bekräftelse med e-post att ditt rum är bokat och du kan se bokningen i kalender för rummet du valt.

 

På denna sida