Ansök om att studera utomlands läsåret 2024–2025

Nu kan du som student vid Institutionen för kultur och estetik ansöka om nominering till utbytesstudier vid något av våra europeiska partneruniversitet under läsåret 2024-25. Sista ansökningsdag är den 15 mars.

Utsikt över Paris
Institutionen för kultur och estetik har utbytesavtal med två universitet i Paris.
Foto: Nil Castellvi / Unsplash

En tids studier vid ett lärosäte i ett annat land ger dig chans att bredda och/eller fördjupa dina ämneskunskaper, lära känna en annan akademisk miljö och vässa dina språkkunskaper.

Det kan också vara ett sätt att skaffa utlandserfarenhet inför framtida arbetsliv, särskilt om du vill arbeta internationellt.

Du kan få stipendium

Genom Europeiska kommissionens utbildningsprogram Erasmus+ kan du åka på utbytesstudier till Institutionen för kultur och estetiks partneruniversitet runt om i Europa och få stipendium under studietiden.

Idag har vi avtal med drygt 20 partneruniversitet i länder som exempelvis Frankrike, Italien, Nederländerna och Österrike.

Ansökan och mer information

Ansökan om nominering till studier under läsåret 2024–25 ska vara institutionen tillhanda senast den 15 mars.

Så här ansöker du

Vill du veta mer?

Ta gärna kontakt med vår utbyteskoordinator Maarit Hämäläinen. Du kan boka ett möte för att diskutera vilka möjligheter som finns, och hon kan även hjälpa dig i ansökningsprocessen.

Maarit Hämäläinen
E-post: exchange.ike@su.se