Ny bok med litteraturvetarna Krzysztof Bak och Per-Olof Mattsson bland författarna

Nu är boken från konferensen Scandinavian Exceptionalisms (2018) publicerad, med artikelbidrag från Institutionen för kultur och estetik.

Omslag till boken Scandinavian Exceptionalisms: Culture, Society, Discourse

Konferensen Scandinavian Exceptionalism arrangerades av The International Association of Scandinavian Studies (IASS) år 2018. I boken som konferensen resulterat i medverkar två forskare vid Institutionen för kultur och estetik, Krzysztof Bak och Per-Olof Mattsson, med artiklarna:

Krzysztof Bak, "Lyckans dödsmakin. Kritiken mot den skandinaviska exceptionalismen hos Emmanuel Mounier, Birgitta Trotzig och Sara Stridsberg"

Per-Olof Mattsson, "Den fria nordiska arbetaren. Eyvind Johnsons svar på anti-fascismens kris hösten 1939"

Här kan du läsa mer om Krzysztof Baks forskning