Sen anmälan till våren är öppen

Missade du ansökningsperioden till vårterminen? Nu finns en ny chans att söka till många av kurserna vid Institutionen för kultur och estetik.

Kvinna i orange mössa
Foto: Jens Olof Lasthein / Stockholms universitet

Klicka på länkarna nedan för att se vårt kursutbud per ämne. Från kurs- och programsidorna kan du sedan gå vidare till antagning.se där du gör din ansökan. Anmälan är i regel öppen till en vecka före kursstart men det kan skilja lite mellan kurserna.

Idéhistoria

Konstvetenskap

Litteraturvetenskap

Musikvetenskap

Teatervetenskap

Först till kvarn om du är behörig

De kurser där det kan finnas platser kvar efter första urvalet öppnar alltså för sen anmälan. Du anmäler dig som vanligt på antagning.se.

Om du är behörig till de utbildningar du sökt, rangordnas du efter det datum du anmälde dig.

Stockholms universitet tar inte bort några anmälningsalternativ från anmälan. Har du redan sökt 12 alternativ, kan du söka ytterligare 8 efter urval 2 när det gäller höst- och vårterminer.

Handläggning av sena anmälningar

Sena anmälningar handläggs löpande. Observera att det kan dröja ända fram till terminsstart innan du får besked.

Återanmälan

Om du har blivit struken från en utbildning du sökt i tid för att du är obehörig, men nu är behörig, kan du göra en återanmälan. Du kan bara göra en återanmälan till utbildningar som är öppna för sen anmälan.

Mer om återanmälan på antagning.se

Länkar

Viktiga datum inför vårterminen 204

Från anmälan till antagning

Vid frågor, hör gärna av dig till våra studievägledare.

Kontaktuppgifter