2023 Mode Praktikstudie

Praktikant/ Alumnstudie Modevetenskap: Kvalificerad yrkespraktik, höstterminen 2022

Jag har efter praktiken fått en djupare och bredare förståelse vad modevetenskap kan vara och vilka olika roller man kan ha.

Att få testa sin förvärvade kunskap ute på fältet och få en fot och blick in i branschen.

Höstterminen 2022 startade institutionen för mediestudier för första gången kursen: Modevetenskap: Kvalificerad yrkespraktik, 30 hp. Syftet med kursen är att erbjuda studenter inom huvudområdet en möjlighet att tillämpa och reflektera över sina ämneskunskaper i en arbetslivskontext, och samtidigt förbereda och förbättra sin anställningsbarhet inom branschen huvudområdet utbildar för. Vid slutet av kursen erbjöds studenterna svara på en enkät med fokus på arbetsuppgifter, praktikens relevans för arbetslivserfarenhet och huvudområdet modevetenskap samt handledning.

Praktikant_Alumnstudie MODE Kvalificerad yrkespraktik HT2022 (564 Kb)

Enkät Modevetenskap_ Kvalificerad Yrkespraktik HT 22 (448 Kb)

Alumn- och utbyteskoordinator
Studievägledare Institutionen för mediestudier