Beskrivning av tjänsten
Webinar i Zoom passar främst för stora grupper (+500) där deltagarna inte behöver interagera. Deltagarna kan kommunicera via chatt genom att ställa frågor i en Q&A (Fråga-Svar) till värden.
Målgrupp
Institutioner och motsvarande vid Stockholms universitet.
Tjänsten innefattar
Beställning och tilldelning av licens.
Support på tjänsten
Support ges av IT-supporten via Serviceportalen
Tilläggstjänster
Det finns inga tilläggstjänster.
Beställning och leverans
Beställningen av webinarlicensen görs via Serviceportalen av behörig beställare, licensansvarig. Leveranstid 3 dagar.
Priser
- Webinar 1000 deltagare 600 kr/år
Beställningar gäller till och med nästa brytdatum, dvs 30 september. Därefter löper beställningen 12 månader, dvs till nästa brytdatum. Uppsägning måste göras senast 30 april. Debitering sker varje tertial.
Miljöfördelar
Möjlighet till digitala resfria möten
Viktigt att veta om tjänsten
När du beställer en Zoom webinarlicens anger du vem som blir administratör/licensinnehavare för Zoom webinar och den personen får då rättigheter i Zoom att schemalägga och administrera webinar.
När du är administör för webinar men inte själv håller i mötet finns det några saker som är viktiga att känna till. Se Viktigt när du använder Zoom webinar
Information om tjänsten
Frågor eller önskemål rörande tjänsten skickas in via frågeformuläret i Serviceportalen