Romklass deltog i firandet av internationella språkdagen på Kungsholmens gymnasium

Kungsholmens gymnasium. Foto: Holger.Ellgaard, CC BY-SA 4.0 Wikimedia Common

Den 29 september besökte Erika Kihlman, Hermine Hodson och Anna Gudmundson Kungsholmens gymnasium i samband med deras firande av den internationella språkdagen. De talade om språk och presenterade institutionens ämnen.

Ett tema för dagen var värdet av språkkunskaper och de möjligheter som kunskap i språk innebär för en framtida karriär, men också på det personliga planet. Skolan ordnade ett gediget program där eleverna fick möta representanter från bl. a. Statens tolkskola, Svenskt näringsliv, Goethe-Institutet och Internationella skolorna. Även före detta elever berättade om sina upplevelser av att ha studerat språk utomlands. Aulan var full av intresserade språkelever, och ett särskilt stort intresse fanns för våra utlandskurser.