Sommarplugga på biblioteket

Vårterminen lider mot sitt slut, men du vet väl att biblioteket är öppet under hela sommaren? Välkommen att studera, läsa eller lyssna på en podd på universitetsbiblioteket.

Foto: Jens Olof Lasthein

Även om öppettider och personlig service är begränsade så finns många av våra resurser tillgängliga för dig som vill plugga hos oss i sommar.

Våra sommaröppettider

Det finns tysta läsplatser på entréplan, i Bergdahlrummet, och hela plan 5 är en tyst zon där du kan få lugn och ro. Är ni ett sällskap om flera som vill läsa, studera och diskutera är grupparbetsplatserna på entréplan att rekommendera. Observera att grupprummen inte går att boka i sommar på grund av renovering som pågår 20 maj–2 september. Läs mer här:

Grupprummen i biblioteket stänger för renovering

Pluggtips och annat hittar du i podden Bakom bokhyllan. Välj och vraka mellan omkring 40 avsnitt som handlar om livet som student, akademien och forskningens villkor. Podden hittar du i valfri podd-app eller på vår webbplats:

Podden Bakom bokhyllan