Testperiod på JP Rättsfallsnet och JP Juridiskt bibliotek

Passa på att ta del av innehållet i JP Juristpaketet (JP Rättsfallsnet och JP Juridiskt bibliotek). Testperioden pågår till 7 juni 2024.

Nu kan alla användare vid Stockholms universitet prova JP Juristpaketet (JP Rättsfallsnet och JP Juridiskt bibliotek).

Testperioden pågår till och med 7 juni 2024.

Databaserna i testet innehåller JP Rättsfallsnet: Brottsmål, Kommunallagen, LPT, LSS, LVM, LVU, Mark och miljö, Migration och Socialförsäkring. Idag finns över tre miljoner domar (inkl. underinstansdomar) och tjänsten bevakar nya avgöranden från förvaltningsdomstolar och allmänna domstolar, och innehåller även äldre domar och beslut. Dessutom finns JP Juridiskt bibliotek som är en allmänjuridisk informationstjänst som länkar samman Sveriges lagar – paragraf för paragraf – med relevanta förarbeten ända tillbaka till 1700-talet. Här hittar du aldrig tidigare digitaliserat grundmaterial, kommenterat av experter, samtidigt som tjänsten uppdateras dagligen.

Databaserna når du genom att söka på den i Databaser A-Ö under sökrutan på startsidan eller via den här länken:

Databaser A-Ö

Notera att för JP Rättsfallsnet: Brottsmål behöver du fylla i ett formulär för åtkomst och att det finns en egen länk för denna resurs testperiod.