Didaktik som kommunikation

Didaktik som kommunikation

Vänligen fyll i formuläret nedan

Kontakta redaktör

Captcha

För att vara säker på att denna funktion inte missbrukas ber vi att du identifierar dig genom att använda captcha-funktionen nedan.

Tillbaka till artikeln

Kontakt

Professor Tore West
E-mail: tore.west@edu.su.se
 

Forskningsseminarier

Didactics as Communication
Ansvarig: Tore West, tore.west@edu.su.se
Seminarierna annonseras i Kalendariet

Doktorsavhandlingar

2022 Aron Schoug: Storskaligt kreativt samarbete. Organisering och kollektivt lärande i ett konst- och teaterprojekt. Handledare professor Tore West. 
Länk till doktorsavhandlingen i fulltext 

2021 Anthemis Raptopoulou: Politics of contemporary education policy: The case of programming in the Swedish corriculum.
Länk till doktorsavhandlingen i fulltext

2020 Petra Petersen: Delaktighet och digitala resurser - Barns multimodala uttryck för delaktighet i förskolan i flerspråkiga områden.
Länk till doktorsavhandlingen i fulltext

2019 Isak Benyamine: Konstnärliga undervisningspraktiker. Genealogier, diskurser och makt.
Länk till doktorsavhandlingen i fulltext

2015 Annika Falthin: Meningserbjudanden och val: en studie om musicerande i musikundervisning på högstadiet.
Länk till doktorsavhandlingen i fulltext

2014 Anna Åkerfeldt: Didaktisk design med digitala resurser: En studie av kunskapsrepresentationer i en digitaliserad skola.
Länk till doktorsavhandlingen i fulltext

2013 Wieland Wermke: Development and Autonomy: Conceptualising teachers’ continuing professional development in different national contexts.
Länk till doktorsavhandlingen i fulltext

2013 Barbro Westlund: Att bedöma elevers läsförståelse: En jämförelse mellan svenska och kanadensiska bedömningsdiskurser i grundskolans mellanår.
Länk till doktorsavhandlingen i fulltext

2012 Annika Elm Fristorp: Design för lärande - barns meningsskapande i naturvetenskap.
Länk till doktorsavhandlingen i fulltext

2012 Eva-Maria Tebano Ahlquist: Skolans levda rum och lärandets villkor: Meningsskapande i montessoriskolans fysiska miljö.
Länk till doktorsavhandlingen i fulltext