Information inför vårterminen 2024

Vårterminen 2024 börjar måndagen den 15 januari. Här hittar du samlad information om antagning och terminsstart.

Antagning och registrering

Logga in och kontrollera din antagningsstatus på "Mina sidor" på antagning.se.

• 11 december - Första antagningsbeskedet med svarskrav. Gå in på Mina sidor på antagning.se och svara om du fortfarande vill ha din plats (gäller även reservplats).
  • 18 december - Sista svarsdag!
  • 21 december - Det andra antagningsbeskedet publiceras. Se Mina sidor på antagning.se
  • 4-8 januari - Obligatorisk registrering. Har du inget Universitetskonto så måste du först aktivera det och sedan registrera dig i Ladok för studenter.
    Se webbsidan Ny student.
  • 12 januari - Välkomstinformation från Stockholm Business School i Aula Magna. Vårterminen börjar! Inbjudan skickas ut via mail
Studenter vid trappan i Albano.
Foto: Jens Olof Lasthein

Reservantagning

Reserver kallas via e-post den 10 januari med svarskrav senast den 12 januari. Vi vet aldrig i förväg hur många reserver vi kommer att kunna ta in.

Omregistrering

Skicka in ditt önskemål om omregistrering till coursecoordinator@sbs.su.se tidigast 8 januari 2024. Ange fullständigt namn, personnummer och vilken kurs det gäller.

Ny student

Du hittar mer information om antagning och att vara ny student på Stockholm Business School på webbsidan Ny student.

Här hittar du bl a information om antagning, registrering, studera med funktionsnedsättning, reservantagning och vår lärplattform Athena.

Schema och kurslitteratur

Information om schema och kurslitteratur hittar du på kurswebbsidan i Utbildningskatalogen under Våra utbildningar och i Athena. Du måste vara registrerad för att kunna logga in i Athena. Schema publiceras senast en månad innan kursstart. Du kan också söka kursens schema via schema.su.se

Bra länkar

Länkar med mer information för dig som ska börja studera.

En lyckad start - Är du ny student vid Stockholms universitet? Här har vi samlat information om allt som är viktigt att känna till inför terminsstart. Lycka till med dina studier hos oss!

IT för studenter – Information om olika digitala tjänster och verktyg för studenter, IT-support för programvaror och inloggning, Universitetskonto, Athena, Ladok för studenter, Schema, programvaror och licenser, trådlöst nätverk via Eduroam, datorsalar, mm.

Livet som student - om studentkårer, bostäder, Infocenter, studieplatser med mera.

Föreningen Ekonomerna - för studenter vid Stockholm Business School

Studera vid universitetet - om universitetsbiblioteket, rättigheter och skyldigheter, stipendier med mera.

Studera med funktionsnedsättning - Stockholms universitet erbjuder olika pedagogiska stödformer för personer med varaktiga funktionsnedsättningar. Din ansökan om stöd bör göras i god tid innan terminsstart då handläggningstiden kan variera.

SBS Uppförandekod - hur studenter förväntas förhålla sig till sina studier på Stockholm Business School

Hitta till Stockholm Business School

Hösten 2021 flyttade Stockholm Business School till nybyggda lokaler i hus 2 på Campus Albano. Kom gärna i god tid i början så att du hinner bekanta dig med lokalerna.

Hitta till oss

Hittade du inte informationen du sökte? Har du fler frågar?
Läs mer på frågor och svar

Kontakt

Här hittar du kontaktuppgifter till studievägledarna och kurskoordinatorerna vid Stockholm Business School.

Kontakt