Forskargrupp DIISS
DIISS står för Digitalization, Innovation, Internationalization, Sustainability och Service och är en öppen och löst sammansatt forskargrupp med hemvist på marknadsföringssektionen vid Stockholm Business School.
Vi utgår från de fem fenomen som hittas i gruppens förkortning, och kombinerar olika metoder och teorier med ambitionen att förklara och förstå strukturer och processer, som mer än kanske några andra karaktäriserar vår tid.
Ambitionen är att interagera med andra ämnen och lärosäten samt det omkringliggande samhället, samt vara en aktiv deltagare i en internationella forskningsdebatten. Gruppen arbetar med både kvantitativa och kvalitativa data, vilket innebär en bred metodologisk kunskap.
Gruppmedlemmar
Medlemmar
Tony Apéria
Universitetslektor
Hanna Berg
Universitetslektor, docent
Stefan Biscevic
Doktorand
Niklas Bondesson
Universitetslektor
Jon Engström
Universitetslektor
Johanna Fernholm
Universitetslektor
Maria Frostling
Universitetslektor, docent
Hanna Hjalmarson
Universitetslektor
Martin Johansson
Universitetslektor, docent
Shakiba Khodabandeh
Doktorand
Nishant Kumar
Docent
Rana Mostaghel
Universitetslektor, docent
Shreyas B Pandit
Doktorand
Anders Parment
Universitetslektor
Christian Persson
Universitetslektor
Saba Samadilashkariani
Doktorand
Sten Söderman
Professor emeritus
David Sörhammar
Universitetslektor, docent