Forskargrupp DIISS
DIISS står för Digitalization, Innovation, Internationalization, Sustainability och Service och är en öppen och löst sammansatt forskargrupp med hemvist på marknadsföringssektionen vid Stockholm Business School.
Vi utgår från de fem fenomen som hittas i gruppens förkortning, och kombinerar olika metoder och teorier med ambitionen att förklara och förstå strukturer och processer, som mer än kanske några andra karaktäriserar vår tid.
Ambitionen är att interagera med andra ämnen och lärosäten samt det omkringliggande samhället, samt vara en aktiv deltagare i en internationella forskningsdebatten. Gruppen arbetar med både kvantitativa och kvalitativa data, vilket innebär en bred metodologisk kunskap.
Gruppmedlemmar
Medlemmar
Tony Apéria
Universitetslektor

Hanna Berg
Universitetslektor, docent

Stefan Biscevic
Doktorand

Niklas Bondesson
Universitetslektor

Jon Engström
Universitetslektor

Johanna Fernholm
Universitetslektor

Maria Frostling
Universitetslektor, docent

Hanna Hjalmarson
Universitetslektor

Martin Johansson
Universitetslektor, docent

Shakiba Khodabandeh
Doktorand

Nishant Kumar
Docent

Rana Mostaghel
Universitetslektor, docent

Shreyas B Pandit
Doktorand

Anders Parment
Universitetslektor

Christian Persson
Universitetslektor

Saba Samadilashkariani
Doktorand

Sten Söderman
Professor emeritus

David Sörhammar
Universitetslektor, docent
