Om mig
Lisa Fohlin har en förskollärarexamen och en magisterexamen i psykologi. Hon har arbetat 7 år i förskolan och som adjunkt på förskollärarprogrammet vid Högskolan Dalarna. Hennes forskningsintressen innefattar implementeringsforskning, inkludering och socio-emotionellt utvecklingsarbete. Hon ser mellanmänskliga möten och förtroendefulla relationer som en grogrund för livslångt lärande och utveckling.
Med både kvantitativa och kvalitativa verktyg syftar Lisas forskningsprojekt till att undersöka upplevelser och uppfattningar kring deltagande i implementeringsprocessen av evidensbaserade program hos personal i förskola, förskoleklass och skola.
Projektet består av delstudier som undersöker forskningsbaserade program och metoder i olika skolformer och med implementeringsinitiativ på olika nivåer (skola, forskare och kommun).
Huvudhandledare: Professor Mara Westling Allodi (Specialpedagogiska inst., Stockholms univ.)
Handledare: Universitetslektor Mina Sedem (Specialpedagogiska inst., Stockholms univ.)