Forskningspersoner sökes

Rekrytering av forskningspersoner till forskningsprojekt kan ske på olika sätt, men ibland behöver våra forskare frivilliga som anmäler sig som forskningspersoner inom olika studier.

Det här är en samlingssida för sådana studier – och för dig som vill stödja vår forskning genom din medverkan. Klicka på länkarna för att läsa mer om de olika studierna och om de kan passa för dig.

Forskningspersoner sökes. Foto: Jens Olof Lasthein
Foto: Jens Olof Lasthein

Hitta en studie som du kan vara med i

SAGA söker deltagare till sömnstudie

Känner du eller arbetar du med ungdomar med autism som lider av sömnproblem? Nu söker vi deltagare till vår studie SAGA (Sova Gott vid Autism).

Genom studien erbjuder vi en kostnadsfri internetbaserad KBT-behandling för ungdomar med autism och sömnproblem. För att vara med ska man vara mellan 13 och 17 år gammal. Tipsa gärna personer du tror kan vara intresserade!

För anmälan eller frågor: saga@iterapi.se

Läs mer om studien och anmäl intresse

Inga studier som passar dig just nu?

Då kan vi tipsa dig om att följa Psykologiska institutionen på LinkedIn och att prenumerera på vårt Nyhetsbrev, där vi då och då annonserar om projekt som behöver forskningspersoner till sin forskning.