2020
17 december
"Trustful Relationships and School Development"
Ulf Jederlund
Avhandling
30 november
"Early Intervention and Autism - Improving preschool program quality for children with autism spectrum disorder receiving Early Intensive Behavioral Intervention using the Autism Program Environment Rating Scale (APERS)"
Hampus Bejnö
Avhandling
21 maj
"The market for whom? Consumers in need of special support in the Swedish market system of education"
Jude K. Tah
Avhandling
26 februari
"Academic Performance in Swedish Ninth Grade Students Treated for Brain Tumours"
Malin Lönnerblad
Avhandling
2020
Inga diputationer genomfördes 2020.
2019
"Families of Young Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) in Sweden: The role of culture and intergenerational support"
Rano Zakirova Engstrand
Abstract/full text
2018
"Children at risk Securitization theory and special education reforms".
Helen Dwyer
Abstract/full text
"Children with blindness: Developmental aspects, comorbidity and implications for education and support".
Kim de Verdier
Abstract/full text
2017
"Grus i maskineriet? Några kommunala tjänstemäns, politikers, föräldrars och lärares syn på en skola för alla".
Inga-Lill Matsson
Abstract/full text
"Läsutveckling under mellan- och högstadiet. En longitudinell studie av läsfärdigheter hos elever med och utan lässvårigheter".
Karin Stenlund
Abstract/full text
2016
"Lärares ledarskap som möjliggörande och begränsande i mötet med "alla" barn: En deltagarorienterad studie."
Maria Olsson
Abstract/full text
“Educational pathways and transitions in the early school years: Special educational needs, support provisions and inclusive education”.
Johanna Lundqvist
Abstract/full text
2015
"Tonårsflickor berättar om att vara eller inte vara i behov av särskilt stöd: En longitudinell fallstudie"
Barbro Johansson
Abstract/full text
"Special Education in Swedish Upper Secondary Schools: Resources, Ability Grouping and Organisation"
Joacim Ramberg
Abstract/full text
2014
"Children´s Vocabulary Development: The role of parental input, vocabulary composition and early communicative skills"
Christine Cox Eriksson
Abstract/full text
2013
"Signs of Acquiring Bimodal Bilingualism Differently: A Longitudinal Case Study of Mediating a Deaf and a Hearing Twin in an Deaf Family"
Emelie Cramér-Wolrath
Abstract/full text
"Does It Pay to Practice?: A Quasi-Experimental Study on Working Memory Training and Its Effects on Reading and Basic Number Skills"
Karin I. E. Dahlin
Abstract/full text
"Lära och Leva: Kunskapsutveckling hos personer med en ärftlig dövhet/hörselnedsättning"
Anna-Carin Rehnman
Abstract/full text
"Framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande: En praxisorienterad studie med utgångspunkt i skolpraktiken"
Catharina Tjernberg
Abstract/full text
2012
"Dyslexi genom livet: Ett utvecklingsperspektiv på läs- och skrivsvårigheter"
Anna Fouganthine
Abstract/full text
2009
"Det gäller att hitta nyckeln...: Lärares syn på undervisning och dilemman för inkludering av elever i behov av särskilt stöd i specialskolan"
Jari Linikko
Abstract/full text
"Vad kommunikation vill säga: En iscensättande studie om specialpedagogers yrkesroll och kunskapande samtal"
Désirée von Ahlefeld Nisser
Abstract/full text
2008
"Children with complex communication needs: The parents' perspective"
Gonda Pickl
Abstract (Fulltext saknas)
"Att säkerställa skriftspråklighet genom medveten arrangering: Wittingmetodens tillämpning i några olika lärandemiljöer"
Ann-Katrin Swärd
Abstract/full text