Stockholms universitet
Go to this page on our english site

3D-rendering

Kursen introducerar de fundamentala principerna av 3D-rendering för spel.

Du introduceras även till gränssnitt och filosofin bakom 3D-modellering, UV-layout och texturering. Denna kurs inkluderar praktiskt arbete i nästa generations spelmotorer och användandet av ett modulärt arbetsflöde.

Kursen ges bara inom program och går inte att läsa som fristående kurs. 

  • Kursupplägg

    Undervisning

    Undervisningen består av föreläsningar, demonstrationer och handledning.

    Examination

    Kursen examineras genom inlämningsuppgifter.

    Examinator

  • Schema

    Schema finns tillgängligt senast en månad före kursstart. Vi rekommenderar inte utskrift av scheman då vissa ändringar kan ske. Vid kursstart meddelar utbildningsansvarig institution var du hittar ditt schema under utbildningen.
  • Kurslitteratur

    Observera att kurslitteraturen kan ändras fram till två månader före kursstart.

  • Kontakt

    Kursen ges bara inom program och går inte att läsa som fristående kurs. 

    Mer information om våra program hittar du här

    Om du går på ett program och har frågor om kursen, kontakta studievägledningen