3D-modellering
Kursen ger en fördjupande praktisk och teoretisk kunskap om 3d-modellering med fokus på polygonmodellering.
Vi går igenom begrepp som edge-loop, extrudering, texturering och skulptering. Du får också lära dig olika tillvägagångsätt för att skapa och optimera modeller för användande i realtid. Efter kursen kan du modellera och texturera hög- och lågpolygonkaraktärer och miljöer till spel och film.
Kursen ges bara inom program och går inte att läsa som fristående kurs.
-
Kursupplägg
Undervisning
Undervisningen består av föreläsningar, lektioner, övningar och handledning.
Examination
Kursen examineras genom inlämningsuppgifter.
Examinator
-
Schema
Schema finns tillgängligt senast en månad före kursstart. Vi rekommenderar inte utskrift av scheman då vissa ändringar kan ske. Vid kursstart meddelar utbildningsansvarig institution var du hittar ditt schema under utbildningen. -
Kurslitteratur
Observera att kurslitteraturen kan ändras fram till två månader före kursstart.
-
Kontakt
Kursen ges bara inom program och går inte att läsa som fristående kurs.
Mer information om våra program hittar du här
Om du går på ett program och har frågor om kursen, kontakta studievägledningen