Teorier om lärande och individens utveckling - Kompletterande pedagogisk utbildning
Kursens innehåll kan underordnas två huvudsakliga teman: Det första inbegriper en introducerande genomgång av aktuella teorier om lärande och utveckling i formell utbildning med relevans för lärarprofessionen. Denna genomgång belyser såväl kognitiva som sociala aspekter av lärande och svarar mot de båda ansatserna att förstå och förklara lärande som fenomen. Det andra temat inbegriper en egen undersökning som syftar till att belysa olika villkor för elevers lärande och utveckling i en specifik undervisningssituation. I och med teorigenomgången och den egna undersökningen behandlas frågor om vad lärande är, hur lärande kan studeras och vilken relevans olika teorier om lärande och utveckling har för lärarens yrkesutövning.
-
Kursupplägg
Studiehandledning
Studiehandledning UCG42K VT24 (294 Kb)
-
Schema
Schema finns tillgängligt senast en månad före kursstart. Vi rekommenderar inte utskrift av scheman då vissa ändringar kan ske. Vid kursstart meddelar utbildningsansvarig institution var du hittar ditt schema under utbildningen. -
Kurslitteratur
Observera att kurslitteraturen kan ändras fram till två månader före kursstart. -
Kontakt