Kontakt

Har du frågor om dina lån, beställningar eller att hitta litteratur? Vi på Stockholms universitetsbibliotek svarar gärna via chatt, e-post eller telefon.

Många vanliga frågor har redan besvarats i vårt forum Fråga biblioteket. Där kan du söka efter svar eller skicka in din egen fråga.

Gå till Fråga biblioteket

Vill du komma i direktkontakt med oss? Här hittar du alla sätt att nå oss:

  • Du kan chatta med en bibliotekarie på vardagar genom att klicka på chattbubblan. När chatten är stängd så hjälper vår chattassistent dig vidare.
  • Du kan också mejla oss på biblioteket@su.se. Vi svarar alla vardagar. Vill du nå en specifik medarbetare? Skicka e-post enligt fornamn.efternamn@su.se.
  • För att få hjälp via telefon ringer du 08-16 28 00 under våra telefontider som är måndag–tisdag kl. 10–11. Övriga tider rekommenderar vi chatten.
Kontakta biblioteket
 

Pressfrågor

Kontakta SUB Kommunikation om pressförfrågningar, om du vill filma och fotografera i biblioteket samt samarbeten som rör kommunikation.

För lånefrågor och liknande för dig som använder biblioteket, kontakta istället våra bibliotekarier på biblioteket@su.se

 

Sociala medier

Följ oss gärna i sociala medier där vi marknadsför bibliotekets verksamhet, informerar om öppettider och svarar på frågor. 

Följ oss på LinkedIn
Följ oss på Facebook
Följ oss på Youtube

SUB Kommunikation
 

Kontakta ledningsgruppen

Ledningsgruppen behandlar övergripande frågor och frågor av strategisk betydelse för verksamheten och är rådgivande inför överbibliotekariens beslut.

Universitetsbibliotekets ledning består av överbibliotekarie, biträdande överbibliotekarie, administrativ chef samt fem sektionschefer.

Kontaktuppgifter till ledningsgruppen

 

Nyhetsbrev

Universitetsbibliotekets nyhetsbrev informerar om bibliotekets tjänster och stöd, aktuella nyheter, öppettider och evenemang samt bibliotekets arbete med öppen vetenskap och nyutgivet från SU-förlaget Stockholm University Press. Det kommer ut några gånger per termin. 

Från och med hösten 2024 är nyhetsbrevet pausat. 

Prenumeration och tidigare nummer

 


 

 

För leverantörer

Alla gods och större leveranser till Stockholms universitetsbibliotek går via universitetets godsmottagning på Frescativägen 8, medan vanlig post och fakturor från inom-statliga leverantörer skickas direkt till universitetsbiblioteks postadress.

Om du skickar gods var noga med att märka paketet med universitetsbiblioteket eller 680 som är institutionsnumret på andra raden.  

Leverans- och postadress: 
Stockholms universitet
Universitetsbiblioteket, (samt namn på specifik mottagare om sådan finns)
106 91 Stockholm

Mer information om fakturahantering vid SU
 

Bankinformation

Inrikes inbetalningar
Bankgiro: 812-0669 (Danske bank)

Som referens anges följande: 680 och beställarens/avd. namn.

Utrikes betalningar och övrig information

Information till dig som är leverantör


 

 

Handläggningsordning i fall av diskriminering

Här kan du som student läsa om vad du ska göra om du anser dig vara diskriminerad samt få kontaktuppgifter till vem eller vilka du ska vända dig till vid frågor om lika rättigheter och möjligheter.

Stockholms universitetsbiblioteks mål är att vara en plats fri från diskriminering, trakasserier och annan kränkande behandling. Som en del av arbetet följer vi alla riktlinjer och rekommendationer som Stockholms universitet tillämpar.

Handläggningsordning

Rektor har 2019-08-22 beslutat om Handläggningsordning för diskrimineringsärenden avseende studenter. Alla institutioner på universitetet ska ha en tydlig information om hur hantering ska gå till vid fall då anställd eller student anser sig utsatt för trakasserier enligt diskrimineringslagen. Gäller ditt ärende diskriminering vid annan institution än Stockholms universitetsbibliotek, vänligen kontakta den institution ärendet avser.

Handläggningsordning gällande studenter

  • Student anmäler att han/hon anser sig vara utsatt för diskriminering.
  • Kontaktperson och ansvarig för frågan vid Stockholms universitetsbibliotek är överbibliotekarien, Wilhelm Widmark.
  • Ärendet hanteras så att ansvarig på biblioteket tar kontakt med den anmälande parten för att utreda frågan och i förekommande fall universitetets jämlikhetssamordnare för vidare åtgärder.
  • Ärendet anmäls också till universitetets säkerhetsavdelning för eventuella åtgärder.
  • Student som upplevt sig diskriminerad kan också söka stöd hos Stockholms universitets studentkår samt hos Studenthälsan.

Kontaktuppgifter och sammanställning av information

Gällande frågor som rör lika rättigheter och möjligheter är den ansvarige överbibliotekarien, wilhelm.widmark@su.se

Information om handläggningsordning för diskriminering, trakasserier samt vad som gäller för lika rättigheter och möjligheter finns åtkomlig för studenter på universitetets webbsida.

Handläggningsordning för diskriminering gällande studenter

 

På denna sida

contactPageLayout

Om biblioteket-bild