Erica AldeniusDoctoral student, Test developer
About me
I work as a test developer in research group PRIM with a focus on tests and assessment for pupils in primary school. I am also a doctoral student at the ASSESS graduate school. My research interest concerns younger students' opportunities to show their knowledge and skills in mathematics in a digital environment.
As a first part of my thesis, I study the differences that the two different formats paper and digital device give rise to in terms of students' opportunities to demonstrate their knowledge and skills in mathematics. Furthermore, the importance of prior knowledge for the assessment format the student encounters will also be studied, as well as the inclusive opportunities that different formats can give rise to.
Research projects
Publications
A selection from Stockholm University publication database
-
Elevers skriftliga räknemetoder i addition och subtraktion
2017. Erica Aldenius, Yvonne Franzon, Jonas Johansson. Nämnaren (3), 19-26
Article -
Matematiskt tänkande i förskoleklass - att utforma undervisningen för flerspråkiga elever
2021. Erica Aldenius, Victor Severyd.
OtherAtt lyfta fram språket i matematiken kan stötta många elever i sin förståelse, både elever med svenska som modersmål och flerspråkiga elever. Forskning kring matematik och flerspråkighet visar att elever gynnas av tvåspråkig undervisning tillsammans med exempelvis modersmålslärare eller jämnåriga, såväl som av en matematikundervisning som bedrivs språkutvecklande.
-
Inledning
2021. Maria Nordlund (et al.). Bedömning i matematik – i lärandets och undervisningens tjänst
Chapter
Show all publications by Erica Aldenius at Stockholm University