Må | 9.30 | Morgonfika utanför Vivi-Täckholmsalen |
10 | Välkomna! | |
10.15 | Naturvetenskapens karaktär i kemi (1), Per-Olof Wickman, i Vivi-Täckholm | |
11 | Gruppvis lektionsplanering (1) | |
12 | Lunch | |
13 |
Kemi och samhällsfrågor (2), Jesper Sjöström, i Vivi-Täckholm |
|
13.30 | lektionsplanering (2) | |
14.30 | Fika | |
15.00 |
Animeringar i kemiundervisningen (3), Carl-Johan Rundgren, i Vivi-Täckholm |
|
15.30 | lektionsplanering (3) | |
16.30 | Sammanfattning av grupparbetena i Vivi-Täckholmsalen | |
16.45 |
Laborationspass kring det senaste inom dataloggning av kemilaborationer med Utställningar utanför Vivi-Täckholm |
|
18 | Middagsbuffé utanför Vivi-Täckholmsalen |
Ti | 8.30 | Att arbeta språkutvecklande i kemi (4), Jan Schoultz och Pia Larsson i E276 | Lärande och undervisning av kemisk bindning - varför är det så svårt? (5), Anna Bergqvist i Vivi-Täckholm |
9 | Lektionsplanering (4) och fika | Lektionsplanering (5) och fika | |
10.30 |
Kemin satt i sammanhang - hur gör man ämnet relevant för elever? (6), Karolina Broman, i Vivi-Täckholm Undersökande arbetssätt (7), Torodd Lunde, i Vivi-Täckholm |
||
11.30 | Lunch | ||
12.30 | Lektionsplanering (6) eller (7) | ||
13.30 | Sammanfattning av grupparbetena i Vivi-Täckholm | ||
14 | Virtual Reality i kemiundervisningen, Jonas Boström, i Vivi-Täckholm | ||
14.30-14.45 | Summering, i Vivi-Täckholm |
Utställare
Håll Sverige rent
Zenit AB läromedel
Gammadata Instrument AB
NTA
Natur och Kultur
Liber
Material visas även från
IKEM
Science on Stage
NA förlag
Pagina förlag
Upplägg för gruppdiskussioner
- Bestämda grupper och i förväg tillfrågade sekreterare
- Målet med varje diskussion är att planera lektionsaktiviteter om något som relaterar till föreläsningen.
- Planeringen kan fokusera på lärarens planering/genomförande/bedöming.
- Materialet kommer att publiceras på KRC:s hemsida.
