Årets CIVIS-kurs pågår vid Institutionen för kultur och estetik

2022 års upplaga av Erasmus+-projektets CIVIS-kurs går av stapeln vid Institutionen för kultur och estetik, Stockholms universitet, mellan den 13 och 17 juni.

Institutionen för kultur och estetik ligger i bruna tegelbyggnader.
Foto: Ingmarie Andersson / Stockholms universitet

Ämnet för den ämnesöverskridande kursen är "Transitive Modernities: Mobilities, Mediations, Circulations". Deltar gör i år sammanlagt 49 studenter och forskare från flera europeiska universitet. På programmet står föreläsningar och seminarier som utforskar alleuropeiska perspektiv på gränsöverskridande kontakter och dialoger mot bakgrund av aktuell diskussion om gränser, migration, rörlighet and kollektivt minne.

CIVIS är ett initiativ från det EU-finansierade Erasmus+-projektet. Årets CIVIS-kurs arrangeras av Jessica Sjöholm Skrubbe och Andrea Kollnitz, docenter i konstvetenskap vid Institutionen för kultur och estetik.

Läs mer om CIVIS på CIVIS hemsida: CIVIS – a European Civic University