This page in English Anna Maria EricssonForskningsassistent Stockholms universitet Forskningsprojekt Pågående Avslutade Effekten av hyperartikulation på tidig språkutveckling (HELD) HELD-projektet undersöker hur hyperartikulation (tydlig artikulation) i barnriktat tal påverkar barns språkliga utveckling. Learning tones: Hur exponering för ett tonaccentspråk påverkar spädbarns uppfattning av lexikal ton LETO-projektet undersöker hur spädbarns upplevelse av språkets toner påverkas av språkmiljön. Projektet är en del av ett internationallt forskningssamarbete om hur spädbarn lär sig särskilja relevanta tonskillnader. Redigera profilen
Effekten av hyperartikulation på tidig språkutveckling (HELD) HELD-projektet undersöker hur hyperartikulation (tydlig artikulation) i barnriktat tal påverkar barns språkliga utveckling.
Learning tones: Hur exponering för ett tonaccentspråk påverkar spädbarns uppfattning av lexikal ton LETO-projektet undersöker hur spädbarns upplevelse av språkets toner påverkas av språkmiljön. Projektet är en del av ett internationallt forskningssamarbete om hur spädbarn lär sig särskilja relevanta tonskillnader.