Utveckling av dynamiska prototyper
Under kursen utvecklar du flera koncept, på både angivna och fria teman, som implementeras i prototyper.
Du använder därför växelvis programmeringsövningar och systembeskrivningsmetoder i utvecklingsprocessen.
Kursen ges bara inom program och går inte att läsa som fristående kurs.
-
Kursupplägg
Inom kursen möter du programmeringstekniker som:
- hantering och styrning av digital media där ljud, grafik, video används för att skapa visualiseringar och simuleringar,
- hantering av sensordata till exempel från webbkamera till sensordata från mobiltelefoner,
- nätverkskommunikation mellan uppkopplade enheter och
- användning av objektorienterade programbibliotek.
Du kommer möta ett antal systembeskrivningsmetoder, och deras tillämpningsområden, som är relevanta för kursen och inom systemutveckling.
Undervisning
Undervisningen består av föreläsningar, övningsuppgifter, inlämningsuppgifter och seminarier.
Examination
Kursen examineras genom inlämningsuppgifter.
Examinator
-
Schema
Schema finns tillgängligt senast en månad före kursstart. Vi rekommenderar inte utskrift av scheman då vissa ändringar kan ske. Vid kursstart meddelar utbildningsansvarig institution var du hittar ditt schema under utbildningen. -
Kurslitteratur
Observera att kurslitteraturen kan ändras fram till två månader före kursstart.
-
Kontakt
Kursen ges bara inom program och går inte att läsa som fristående kurs.
Mer information om våra program hittar du här
Om du går på ett program och har frågor om kursen, kontakta studievägledningen