Teorier om lärande och bedömning i studier av klassrumsinteraktion
Kursen behandlar lärande och bedömning, med utgångspunkt i teorier som baseras på internationell och nationell forskning med relevans för studier av klassrumsinteraktion.
Vidare beaktas hur teoretiska utgångspunkter och begrepp skapar villkor/grund för analys av frågor som berör lärande och bedömning. I kursen behandlas fältstudier och observation som metod för dokumentation av interaktion i klassrumsmiljö. I kursen får de studerande pröva olika metoder för dokumentation och bearbetning av interaktionsdata samt analys. Etiska regler för datahantering vid klassrumsstudier beaktas.
-
Kursupplägg
Studiehandledning VT2024 (306 Kb)
Studiehandledning VT2023 (253 Kb)
Studiehandledning VT2022 (287 Kb)
Studiehandledning VT2021 (288 Kb)
-
Schema
Schema finns tillgängligt senast en månad före kursstart. Vi rekommenderar inte utskrift av scheman då vissa ändringar kan ske. Vid kursstart meddelar utbildningsansvarig institution var du hittar ditt schema under utbildningen. -
Kurslitteratur
Observera att kurslitteraturen kan ändras fram till två månader före kursstart.
-
Kursrapporter
-
Kontakt
Kursansvarig
Tore West
E-post: tore.west@edu.su.seUtbildningsadministratör
Thérèse Nicander
E-post: therese.nicander@edu.su.se