Doktorsavhandlingar i specialpedagogik
- New special educational practices for social skills and play between children : Inclusive reflections and enactments of peer-mediated instruction and intervention in Swedish preschools
 - Kommunikationsstödjande strategier i klassrummet : En explorativ studie av lärarcoachning och elevers muntliga deltagande i strukturerade smågruppssamtal
 - Teachers’ perceptions of barriers and facilitators in implementing innovations for inclusive education
 - Supporting Communication in Schools for Students with Intellectual Disability : Augmentative and Alternative Communication and Partner Strategies
 - Musical Interaction with Students with Severe/Profound Intellectual and Multiple Disabilities
 - An Interaction-Based Early Intervention During the First Year of Life : Targeting Infants Born Extremely Preterm and Their Parents
 - Exploring language skills and well-being in inclusive preschools : The impact of a dialogic reading intervention
 - Social Climate and the Student in the Learning Environment : Advances in Assessment, Observation, and Coaching
 - Inflytande och delaktighet för unga vuxna som har intellektuell funktionsnedsättning : - i lokalsamhällets sociala arenor och demokratiska processer
 - Eye-gaze assistive technology for play, communication and learning : Impacts on children and youths with severe motor and communication difficulties and their partners
 
Licentiatavhandlingar i specialpedagogik
- Att främja elevers teoretiska utforskande av bassystemet : En undervisningsutvecklande studie i matematik på mellanstadiet
 - Det teckenspråkiga klassrummet : en arena för möte mellan elever och lärare
 - Närhet : Samspel och delaktighet i förskolan för barn med utvecklingsstörning
 - Läsutveckling i årskurs 2–6 belyst genom standardiserade test och nationella provet i svenska i årskurs 3
 - Skriftbruk i fordonsverkstaden : En studie av läs- och skrivstrategier i mötet med arbetslivets texter
 - Specialpedagogik i skolvardagen : En studie med fokus på framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande