Nätverksträff: Administratörer för god utbildningsmiljö
Evenemang
Datum: torsdag 22 februari 2024
Tid: 10.00 – 12.00
Plats: Lärosal 40 (ALC-sal), Campus Albano, hus 4, plan 3.
Arbeta effektivt i Inspera, praktiska tips och inspiration. Välkommen på nätverksträff för administratörer vid Stockholms universitet där vi fortsätter diskussionen från höstens sista träff. Utmaningar i samband med Inspera, arbetsfördelning och samarbete mellan lärare och administratör, samt nya arbetsätt och möjligheter.
Vi gästas av Calle Cunelius, tentamensadministratör vid Företagsekonomiska institutionen som också ingår i den universitetsövergripande arbetsgruppen som startades i samband med införandet av Inspera. Calle kommer att dela med sig av sin erfarenhet av systemet, ge praktiska tips på hur man kan arbeta (effektivt) i Inspera, hur man kan lägga upp samarbetet mellan olika roller i systemet samt visa några inspirerande förslag på hur man kan arbeta med exempelvis tentafrågor. Det kommer också finnas tid för diskussion, erfarenhetsutbyte och frågor!
Anmäl dig genom länken nedan och passa gärna på att redan nu ange dina frågor i relation till Inspera som du vill fortsätta att diskutera med kollegorna!
Om nätverket
Nätverket bildades våren 2019 på initiativ av Centrum för universitetslärarutbildning (CeUL) som ett led i CeUL:s arbete att utveckla undervisning och skapa goda utbildningsmiljöer som på bästa sätt ska underlätta studenters lärande på alla nivåer vid Stockholms universitet.
Med nätverket vill vi
- ge Stockholms universitets administratörer en plattform att träffas och samverka kring hur man som administratör kan stödja och skapa förutsättningar för goda utbildningsmiljöer vid institutionen
- skapa en gemensam diskussion kring vad som fungerar bättre och sämre när det gäller administrativt stöd till den högskolepedagogiska verksamheten
- ge möjlighet till ökad kunskap och kompetensutveckling
- bidra till en pedagogisk dialog på flera nivåer mellan institutioner
Exempel på frågor vi lyfter
- IKT (Informations- och kommunikationsteknik); digitala verktyg som används i pedagogiskt/didaktiskt syfte i undervisningen, exempelvis Athena och kursvärderingsverktyg.
- Planera undervisning för lärande (undervisningsmiljöer, schemaläggning, grupper, seminarieformer, lokaler för lärande med mera).
- Studentbemötande/att hantera utmanande situationer.
- Studenter med särskilda behov.
- Konstruktiv länkning (”Constructive alignment”).
- Kompetensutveckling för administratörer, ”administratörens roll”.
- Generell kunskaps- och erfarenhetsutbyte.
Kom med i nätverket
Välkommen att anmäla dig till någon av våra träffar eller mejla: ceul@su.se
Senast uppdaterad: 15 januari 2024
Sidansvarig: Centrum för universitetslärarutbildning