Stockholms universitet logo, länk till startsida
Go to this page on our english site

Masterprogram i Marknadskommunikation

  • 120 hp

Företagsekonomiska institutionens långa expertis inom marknadskommunikation ger dig en en unik möjlighet att integrera avancerade teoretiska perspektiv och metoder inom samhällsvetenskapen för att ta itu med samtida fenomen i marknadskommunikation.

För dig som är antagen HT2020

Grattis! Du har blivit antagen till den utbildning du sökt på Stockholms universitet och vi hoppas att du kommer att trivas med dina studier hos oss.

På den här sidan listar vi vad du behöver göra och känna till innan du börjar dina studier.

Följ de instruktioner du fått för att acceptera din plats. 

Mer information på antagning.se

 

Checklista för antagna studenter

  1. Aktivera ditt SU-konto

    Första steget för att kunna registrera dig och få tillgång till universitetets alla IT-tjänster.

  2. Registrera dig på din institution

    Registrering kan ske på olika sätt. Läs noga informationen från din institution nedan.

  3. Ta del av institutionens information

    På den här sidan hittar du det du behöver veta inför starten på din kurs eller ditt program.

Notera

Din plats kan tas tillbaka om du inte registrerar dig och deltar vid eventuellt upprop enligt anvisningarna från institutionen.

Välkomstaktiviteter

Vid terminsstart arrangeras ett antal välkomstaktiviteter för dig som är ny student. En av dessa är Välkomstdagen på Campus Frescati som bjuder på ett seminarium med viktig information och praktiska tips inför din studietid. Välkomstdagen arrangeras för alla nya studenter, oavsett ämne, kurs eller program. För dig som är ny student vid Institutionen för data- och systemvetenskap, DSV, arrangeras en motsvarade välkomstdag på Campus Kista. 

Information som rör din utbildning får du via din kurs-/programgivande institution.

su.se/valkomstaktiviteter


Hitta hit

Stockholms universitet sträcker sig över en stor yta. Läs om vilka campus som finns och var du hittar din institution, alla undervisningslokaler, lunchställen, bibliotek, läsplatser, mm.

Hitta på campus


Läs mer

Ny student

Under utbildningen

Studenthandboken

Kårer och föreningar

Marknadskommunikation är både en praxis och en akademisk disciplin. I dagens värld påverkas vi av marknadskommunikation på många sätt. Marknadskommunikation, reklam och PR går långt bortom affärsområden, marknadskommunikation har en genomgripande närvaro i samtida samhällen och formar världen där vi lever. Som framtida yrkesverksamma inom marknadskommunikation du att behöva hantera olika nya fenomen som digitalisering, mediafragmentering, konsumentkultur och samskapande och globalisering.

Masterprogrammet i markandskommunikation följer Stockholm Business School´s vision, vilket innebär att erkänd och relevant forskning samt inspirations- och forskningsdrivna inlärningsupplevelser är grunden för utbildningen. Utbildningen utvecklar din förmåga att möta dagens och morgondagens lokala och globala utmaningar på ett ansvarsfullt sätt.

Detta program utvärderar kritiskt både de klassiska och senaste marknadskommunikationsteorierna, så att du kan analysera moderna affärssituationer och erbjuda de mest lämpliga praktiska lösningarna.

  • Njut av fördelarna med en mycket skicklig och erfaren institution.
  • Programmet utrustar dig med den kunskap och färdigheter som krävs för att analysera samtida och framtida utveckling inom marknadskommunikation.
  • Det ger en solid bakgrund för en karriär inom marknadsföringskommunikationsforskning.

Utbildningen ges på engelska. Läs mer på den engelska webbsidan.