Språkbedömning ur olika teoretiska perspektiv
I denna kurs studerar du centrala teoretiska perspektiv på bedömning av språk. Kursen ingår i masterprogrammet i språkvetenskap men du kan också läsa den fristående.
Det centrala innehållet relaterar till frågor om till vad och hur du kan använda bedömning i språkundervisning, såväl för formativa som summativa syften. Vi fokuserar på teoretiska perspektiv och praktiska redskap för att analysera egna och andras bedömningspraktiker. I samråd med kursläraren väljer du tema för egen forskning samt vinkel i din redovisning av teoretiska perspektiv.
Du kan läsa kursen fristående, eller som en del i följande masterprogram:
Masterprogram i språkvetenskap med inriktning mot språkdidaktik, 120 hp
-
Kursupplägg
När kursen startat används Stockholms universitets nätbaserade lärplattform Athena för kursinformation, kursuppgifter och inlämningar.
Undervisning
Undervisningen består av campusförlagda seminarier.
Examination
Kursen examineras genom skriftliga inlämningsuppgifter, muntlig presentation av en egen skriftlig uppgift samt skriftlig och muntlig redovisning av en granskningsuppgift av annan students arbete.
Betygskriterier US534F gäller från HT 2017 (251 Kb)
Examinator
-
Schema
Schema finns tillgängligt senast en månad före kursstart. Vi rekommenderar inte utskrift av scheman då vissa ändringar kan ske. Vid kursstart meddelar utbildningsansvarig institution var du hittar ditt schema under utbildningen. -
Kurslitteratur
Observera att kurslitteraturen kan ändras fram till två månader före kursstart. -
Kursrapporter
-
Kontakt
Kursansvarig lärare
Anna-Marie Csöregh, anna-marie.csoregh@su.seStudievägledning
studievagledning.did@su.seUtbildningsadministration
kursadmin.did@su.se