Avdelningen för nederländska samtalade med Flanderns minister-president om Nederlandstiken

Personer samtalar runt ett bord
Sara Van Meerbergen, Annika Johansson och Reglindis De Ridder (med rygg mot kameran) samtalar med Jan Jambon (i mitten). Foto: Michael Wall

Den 21 oktober 2021 hade universitetlektorerna Annika Johansson, Sara Van Meerbergen och Reglindis De Ridder vid Avdelningen för nederländska ett samtal med Flanderns minister-president (statschef) Jan Jambon om Nederlandistiken i Sverige och Norden. De fick möjlighet att berätta om utbildningen och forskningen i nederländska vid Stockholms universitet. På kvällen träffade även några av avdelningens studenter minister-presidenten på ett informellt mingel på Grand Hotel.

Studenter i nederländska
Siri Hedmalm och Moritz Leo, studenter i nederländska, på mingel med minister-presidenten. Foto: Michael Wall