Frida Beckman om postmodernism i podcast

Frida Beckman, professor i litteraturvetenskap vid Stockholms universitet, är gäst i ett avsnitt av Fri Tanke podcast.

Vad är skillnaden på postmodernism och postmodernitet? Finns det olika typer av postmodernism? Och lever vi i ett postmodernt samhälle? Om detta pratar programledaren Christer Sturmark och Frida Beckman.

Frida Beckman håller just nu på att skriva en bok om postmodernism.

Fri Tanke är ett bokförlag, magasin, och forum för vetenskap, kultur, filosofi och idédebatt.

Till podcasten med Frida Beckman på Fria Tankes hemsida

Om Frida Beckman

Frida Beckman är professor, lärare, och forskningsansvarig i litteraturvetenskap vid Institutionen för kultur och estetik. Hon har ägnat sig åt amerikansk litteratur och kultur från efterkrigstiden fram till nutid, men också åt teorin kring den franske filosofen Gilles Deleuze.

Mer om Frida Beckmans forskning

Mer läsning

24/5: Ny bok om paranoia i amerikansk kultur

4/11, 2021: Frida Beckman om Critical Race Theory i Studio ett, i Sveriges Radio P1