Stockholms universitet logo, länk till startsida
Go to this page on our english site

Reklam & PR: grundläggande marknadsföring

  • 7,5 hp

Kursen syfte är att ge en bred introduktion till ämnet marknadsföring.

Under kursen ges en föreläsningsserie som introducerar centrala begrepp och modeller samt samband mellan olika marknadsföringsmodeller och teorier.

Föreläsningarna erbjuder även fördjupningar inom områden som är centrala för dagens marknadsförare som exempelvis marknadsstrategi, omvärldsbevakning, marknadsanalys, konsumentbeteende och varumärkesutveckling.

  • Kursupplägg

    Kursens arbetsinsats omfattar 200 timmar motsvarande 7,5 ECTS (40 timmar per vecka motsvarande 1,5 ECTS).

    Undervisningsspråket är svenska och engelska.

     

    Undervisning

    Kursen består av en kombination av föreläsningar, seminarier, grupparbete samt en betydande andelsjälvstudier. Kursen examineras kontinuerligt genom de olika utbildningsmomenten.

     

    Examination

    Examinationen sker kontinuerligt genom kursens olika lärandeaktiviteter. Varje examinationsmoment är viktat i relation till sin tyngd och betydelse för kursens sammantagna examination. Studentens resultat från de olika examinationsmomenten summeras till en kurspoäng som översätts till slutbetyg.

    Examinationsmoment

    Kursen består av följande viktade examinationsmoment:
    1. Individuell tentamen
    2. Projektarbete

    Efter fullgjord kurs erhåller studenten betyg enligt en skala relaterad till kursens lärandemål. A, B, C, D och E är godkända betyg. F är underkänt betyg.

  • Schema

    Schema finns tillgängligt senast en månad före kursstart. Vi rekommenderar inte utskrift av scheman då vissa ändringar kan ske. Vid kursstart meddelar utbildningsansvarig institution var du hittar ditt schema under utbildningen.
  • Kurslitteratur

    Observera att kurslitteraturen kan ändras fram till två månader före kursstart.

    Se litteraturlista i aktuell kursplan.

  • Kontakt

    Kurskoordinator: Gustav Innala
    Kursansvar: Anders Parment