Reklam & PR: fortsättningskurs i marknadsföring
Kursens syfte är att utveckla kunskapen kring marknadsplanering på moderna marknader.
Under kursen ges en föreläsningsserie som introducerar tillvägagångssätt för marknadsplanering samt erbjuder fördjupningar inom områden som är högaktuella för dagens marknadsförare. Här märks t ex förändrade konsumtionsmönster och köpbeteenden, social media marketing, varumärkesstrategier och hållbarhetsfrågor.
-
Kursupplägg
Kursens arbetsinsats omfattar 200 timmar motsvarande 7,5 ECTS (40 timmar per vecka motsvarande 1,5 ECTS).
Undervisningsspråket är svenska och engelska.
Undervisning
Kursen består av en kombination av föreläsningar, seminarier, grupparbete samt en betydande andel självstudier. Kursen examineras kontinuerligt genom de olika utbildningsmomenten.
Examination
Examinationen sker kontinuerligt genom kursens olika lärandeaktiviteter. Varje examinationsmoment är viktat i relation till sin tyngd och betydelse för kursens sammantagna examination. Studentens resultat från de olika examinationsmomenten summeras till en kurspoäng som översätts till slutbetyg.
Examinationsmoment
Kursen består av följande viktade examinationsmoment.
1. Individuell skriftlig tentamen.
2. Projektarbete.
3. Opposition projektarbeteEfter fullgjord kurs erhåller studenten betyg enligt en skala relaterad till kursens lärandemål. A, B, C, D och E är godkända betyg. F är underkänt betyg.
-
Schema
Schema finns tillgängligt senast en månad före kursstart. Vi rekommenderar inte utskrift av scheman då vissa ändringar kan ske. Vid kursstart meddelar utbildningsansvarig institution var du hittar ditt schema under utbildningen. -
Kurslitteratur
Observera att kurslitteraturen kan ändras fram till två månader före kursstart.Se litteraturlista i aktuell kursplan.
-
Kursrapporter
-
Kontakt
Kurskoordinator: Gustav Innala
Kursansvar: Martin Svendsen