Reklam och PR III, kurspaket
Kurspaketet Reklam och PR III utvecklar din förmåga till självständig problemanalys inom ämnet Reklam och Pr. Du får genomföra en större undersökning och tillämpa dina teoretiska kunskaper inom detta område.
Kurspaket består av tre kurser. Den utmärkande kursen är uppsatsen. Där har du möjlighet att spetsa till ditt eget tänkande, att utveckla en egen tankegång, genomföra den från idé till utvecklat svar; du får möjlighet att träna dig i att på ett systematiskt sätt utveckla kunskap.
De två andra kurserna är dels en ämnesfördjupningskurs dels en metodkurs som förbereder dig för ditt uppsatsprojekt.
För dig som är antagen VT2025
Grattis! Du har blivit antagen till den utbildning du sökt på Stockholms universitet och vi hoppas att du kommer att trivas med dina studier hos oss.
På den här sidan listar vi vad du behöver göra och känna till innan du börjar dina studier.
Följ de instruktioner du fått för att acceptera din plats.
Mer information på antagning.se
Checklista för antagna studenter
-
Aktivera ditt SU-konto
Första steget för att kunna registrera dig och få tillgång till universitetets alla IT-tjänster.
-
Registrera dig på din institution
Registrering kan ske på olika sätt. Läs noga informationen från din institution nedan.
-
Ta del av institutionens information
På den här sidan hittar du det du behöver veta inför starten på din kurs eller ditt program.
Notera
Din plats kan tas tillbaka om du inte registrerar dig och deltar vid eventuellt upprop enligt anvisningarna från institutionen.
Information från institutionen - kurser
Välkommen till Företagsekonomiska institutionen/Stockholm Business School (SBS). Klicka på länken för att få mer information om din terminsstart och hur du registrerar dig för att inte förlora din plats.
Här hittar du mer information om registrering och terminsstart
Välkomstaktiviteter
Vid terminsstart ordnar vi ett antal aktiviteter – både online och på campus – för att välkomna och introducera dig som är ny student. En av dessa är Välkomstdagen på Campus Frescati som är ett utmärkt tillfälle att bekanta sig med universitetet och andra nya studenter. Programmet riktar sig till alla nya studenter, oavsett ämne, kurs eller program. För dig som är ny student vid Institutionen för data- och systemvetenskap, DSV, arrangeras en motsvarande välkomstdag på Campus Kista.
Information som rör din utbildning får du via din kurs-/programgivande institution.
Hitta hit
Stockholms universitet sträcker sig över en stor yta. Läs om vilka campus som finns och var du hittar din institution, alla undervisningslokaler, lunchställen, bibliotek, läsplatser, mm.
Läs mer
Kurspaket består av tre kurser. Den utmärkande kursen är uppsatsen. Där har du möjlighet att spetsa till ditt eget tänkande, att utveckla en egen tankegång, genomföra den från idé till utvecklat svar; du får möjlighet att träna dig i att på ett systematiskt sätt utveckla kunskap.
De två andra kurserna är dels en ämnesfördjupningskurs dels en metodkurs som förbereder dig för ditt uppsatsprojekt.
-
Kursupplägg
Kurserna i kurspaketet läses dagtid på heltid, 100%. Som antagen på kurspaketet måste du vid terminsstarten registrera dig på respektive kurs.
Kurser inom kurspaketet
Slutprojekt i Reklam och PR, 7,5 hp
Kursen har ett ledningsperspektiv som lägger stor vikt vid såväl strategi som taktik inom Reklam & PR - och framför allt hur dessa nivåer samverkar. De strategiska frågeställningarna handlar om hur kommunikation bäst kan lösa de centrala utmaningarna i en given kontext. Den taktiska delen fokuserar på hur kommunikationen ska planeras och utformas på konkret hantverksnivå.
Forskningsmetoder i Reklam och PR, 7,5 hp
Kursen behandlar företagsekonomiska forskningsansatser och undersökningsmetoder, litteraturstudier, tillämpning av teorier och begrepp, samt granskning av företagsekonomisk forskning inom marknadsföring, reklam och PR.
Examensarbete i reklam och PR för kandidatexamen, 15 hp
Det som särskilt utmärker en kandidatuppsats är dess fokus på vetenskapsteori och forskningsmetod. Kursen fokuserar hur man studerar en företeelse med ett samhällsvetenskapligt förhållningssätt och med hjälp av samhällsvetenskaplig metod; hur teori används för att problematisera ett fenomen, för att tolka eller analysera ett empiriskt material, samt för att producera ett kunskapsbidrag.
-
Kontakt
För mer information om kurspaketen i reklam och PR kontakta studievägledaren