Vad är Samverkansinlärning och hur arbetar jag med det på bästa sätt? Pedagogisk modell för dig som vill hjälpa dina studenter genom utmanande kurser och öka genomströmningen vid institutionen.
Vad är Samverkansinlärning och hur arbetar jag med det på bästa sätt? Pedagogisk modell för dig som vill hjälpa dina studenter genom utmanande kurser och öka genomströmningen vid institutionen.
Hur kan du göra din kurs mer sammanhållen, engagerande och hållbar? Att utveckla en kurs handlar sällan bara om att ändra upplägg eller uppgifter – det handlar om att tänka nytt kring lärande.
Hur kan du göra din kurs mer sammanhållen, engagerande och hållbar? Att utveckla en kurs handlar sällan bara om att ändra upplägg eller uppgifter – det handlar om att tänka nytt kring lärande.
I en tid av kriser och kraftfull opinionsbildning ställs universitetslärare inför utmaningen att rusta studenter med verktyg för att navigera komplexa samhällsfrågor. Hur kan vi utveckla kritisk medvetenhet kring de myter och tankemönster som ofta formar debatten — särskilt inom hållbarhet och klimat.
I en tid av kriser och kraftfull opinionsbildning ställs universitetslärare inför utmaningen att rusta studenter med verktyg för att navigera komplexa samhällsfrågor. Hur kan vi utveckla kritisk medvetenhet kring de myter och tankemönster som ofta formar debatten — särskilt inom hållbarhet och klimat.
Hur kan vi undervisa om hållbarhet och demokrati på ett sätt som stärker snarare än passiviserar studenter? Var med och utforska former för undervisning som ger framtidstro och handlingskraft i mötet med vår tids stora samhällsutmaningar.
Hur kan vi undervisa om hållbarhet och demokrati på ett sätt som stärker snarare än passiviserar studenter? Var med och utforska former för undervisning som ger framtidstro och handlingskraft i mötet med vår tids stora samhällsutmaningar.
Hur kan vi som undervisar i ämnen inom humaniora bidra till studenters bildning i klimat- och hållbarhetsfrågor? Hur kan humanvetenskapliga perspektiv och pedagogiska metoder stärka undervisningen i en tid av stora samhällsutmaningar.
Hur kan vi som undervisar i ämnen inom humaniora bidra till studenters bildning i klimat- och hållbarhetsfrågor? Hur kan humanvetenskapliga perspektiv och pedagogiska metoder stärka undervisningen i en tid av stora samhällsutmaningar.
Fördjupa din förståelse för studenters lärande och utveckla din undervisning på vetenskaplig grund. Kursen Universitetslärarutbildning 3 ger dig verktyg att systematiskt utforska, förbättra och dela ditt pedagogiska arbete.
Fördjupa din förståelse för studenters lärande och utveckla din undervisning på vetenskaplig grund. Kursen Universitetslärarutbildning 3 ger dig verktyg att systematiskt utforska, förbättra och dela ditt pedagogiska arbete.
Är du trött på att bara anpassa kursplaner utifrån kursutvärderingar och undrar om det finns ett mer strukturerat sätt att arbeta med kursutveckling? Eller kämpar du med att utveckla en helt ny kurs från grunden? Eller kanske att revidera eller granska en hel kurs?
Är du trött på att bara anpassa kursplaner utifrån kursutvärderingar och undrar om det finns ett mer strukturerat sätt att arbeta med kursutveckling? Eller kämpar du med att utveckla en helt ny kurs från grunden? Eller kanske att revidera eller granska en hel kurs?
Hur kan du som lärare effektivt använda generativ AI som pedagogiskt verktyg utan att äventyra lärandeprocessen? Vilka etiska utmaningar ställs lärare inför när generativ AI introduceras i utbildningssammanhang?
Hur kan du som lärare effektivt använda generativ AI som pedagogiskt verktyg utan att äventyra lärandeprocessen? Vilka etiska utmaningar ställs lärare inför när generativ AI introduceras i utbildningssammanhang?