Ny administrativ chef vid Institutionen för kultur och estetik

Malin Luterkort är ny administrativ chef vid Institutionen för kultur och estetik vid Stockholms universitet.

Malin Luterkort står utanför en tegelbyggnad, en av ingångarna till institutionen
Malin Luterkort. Foto; Stockholms universitet

Hon ska leda ungefär 20 personer som arbetar med studieadministration, ekonomi, arkiv, personalfrågor och annan administration som stöttar kärnverksamheten utbildning och forskning.

Malin Luterkort är utbildad vid både Stockholms och Lunds universitet. Hon har läst beteendevetenskap, medie- och kommunikationsvetenskap, svenska nuspråklig inriktning och ekonomi.

De senaste 14 åren har hon arbetat på Regeringskansliet i olika roller; som controller, processledare för verksamhetsplanering och budget. Senast var hon chef inom arkiv och registratursektionen.

Nu ser hon fram emot att lära känna alla medarbetare och anställda på Institutionen för kultur och estetik.

Vad ser du mest fram emot att ta itu med?
–Inledningsvis vill jag gärna lyssna av verksamheten innan jag vet vad som är viktigast att ta itu med. Dock är jag ganska säker på att jag kan bidra med struktur, stabilitet och lösningsfokus och förhoppningsvis visa att ekonomi är kul. Jag hoppas jag kommer att ha en central roll och var en del av institutionens hjärta.

Mer om institutionen