Under utbildningen
Här har vi samlat information för dig som är student vid Institutionen för kultur och estetik.
Våra lokaler
Institutionen för kultur och estetik ligger i Manne Siegbahnhusen på campus Frescati. Adressen är Frescativägen 22B-26.
Öppettider under terminstid
Måndag–torsdag kl. 07.45–20.00
Fredagar kl. 07.45–17.00
Undervisningssalar och tillgänglighet
Lokalerna vid universitetet anges, med vissa undantag, med bokstäver följt av tre siffror. Bokstäverna och den första siffran betecknar vilket hus och vilken våning lokalen ligger i. De två efterföljande siffrorna specificerar vilket rum det rör sig om. MSH A 119 är alltså Manne Siegbahnhusen, hus A, plan 1, sal 119.
Vår institution ligger i ett äldre hus med trappor, och vi har flera tillgänglighetsanpassningar. Har du frågor inför ditt besök, välkommen att kontakta våra studievägledare:
Majoriteten av vår undervisning hålls i Manne Siegbahnhusen på Frescativägen 22B-26. Där ligger:
Frescativägen 24E MSH A, huvudingång
- Auditoriet (215), hus A, plan 2
Nås med trappor via entrén på Frescativägen 24E.
Salen är graderad med fasta stolsrader. Främre raden är tillgänglighetsanpassad och nås via entrén på Frescativägen 24D (ingång på sidan av byggnaden). Rullstolsramp finns. - Biblioteket (300), hus A, plan 3
Nås med trappor via entrén på Frescativägen 24E.
Använd entré Frescativägen 24F. Trapphiss till plan 1 och byte till personhiss från plan 1 till plan 3. - Konferensrummet (328), hus A, plan 3
Nås med trappor via entrén på Frescativägen 24E eller Frescativägen 24F. Trapphiss till plan 1 och byte till personhiss från plan 1 till plan 3.
OBS! Trapphissarna har en maxvikt på 225 kg. Personer som använder tunga hjälpmedel, exempelvis permobil, hänvisas till Frescativägen 24B på baksidan av byggnaden. Entrén leder direkt in till plan 1 där personhiss finns till övriga våningsplan.
Frescativägen 24F MSH A-B
- Undervisningslokalerna 101, 119, 159 och 144, hus A, plan 1 (källarplan)
Använd entré Frescativägen 24F. Trapphiss till plan 1 finns. Alternativt använd entré Frescativägen 24B på baksidan av huset för att helt undvika trappsteg.
OBS! Trapphissarna har en maxvikt på 225 kg. Personer som använder tunga hjälpmedel, exempelvis permobil, hänvisas till Frescativägen 24B på baksidan av byggnaden. Entrén leder direkt in till plan 1.
Frescativägen 26 – MSH C
- Seminarierum 509, hus C, plan 5 (övre plan)
Två våningar upp via trappor.
Hiss från markplan nås via ingången vid husgaveln på höger sida av byggnaden. Hissen finns i slutet av korridoren. - Rum 508, hus C, plan 5 (övre plan)
Två våningar upp via trappor.
Hiss från markplan nås via ingången vid husgaveln på höger sida av byggnaden. Hissen finns i slutet av korridoren.
Frescativägen 22B – MSH Villan
- Musikvetenskapens bibliotek (305), plan 3 (övre plan)
Endast trappa finns. Möjlig väg via Frescativägen 24B, hiss till plan 3, MSH A och via förbindelsegång till MSH Villan. Denna väg saknar dörröppnare, medhjälpare behövs.
Läs- och grupparbetsplatser
Mellan seminarierummen 101 och 119 finns det ett uppehållstorg med flera arbetsbord. Detsamma gäller för studentutrymmet utanför sal 144. Högst upp i trapphuset i hus A finns bord och soffa.
Utanför Aula Magna finns läsplatser och i Södra huset finns det soffor och bord i alla byggnaderna. Universitetsbiblioteket har flera arbetsplatser och läsplatser. Där kan man även boka grupprum.
Stockholms universitetsbiblioteks hemsida
Över hela campus har du tillgång till gratis trådlöst internet.
Studentkök, fikaplatser, skötbord
På våningsplan 1 i A-huset, vid undervisningssalarna 101 och 119 finns det ett litet studentkök. Här kan du värma mat i mikrovågsugnarna och diska din matlåda.
Strax utanför pentryt finns flera arbetsbord och stolar där det går bra att sitta och äta. Här finns också en kaffeautomat och en automat där du kan köpa snacks.
Utanför undervisningssalen 119 finns en toalett med skötbord.
Hittegods
Upphittade saker på Institutionen för kultur och estetik lämnas till någon av våra studieadministratörer i Manne Siegbahnhusen, Hus A, plan 2, entré Frescativägen 24E.
E-post: expedition.ike@su.se
Arbetsmiljö och lika villkor
Alla studenter ska behandlas lika och bemötas med respekt oavsett ålder, kön, etnisk tillhörighet, trosuppfattning, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning eller funktionshinder. Det finns stöd om du känner att du som student blir orättvist behandlad, diskriminerad eller utsatt för trakasserier.
Studentinflytande
Du kan både arbeta för studentinflytande vid Institutionen för kultur och estetik genom vårt studentråd; SIKE. De jobbar för att skapa gemenskap och är med och tillgodoser studentintresset inom institutionens ämnen. Det finns även möjligheter att engagera sig i Stockholms universitets studentkår; SUS.
Tentamen
Salstentamen
Två av våra ämnen håller salstentor, litteraturvetenskap och musikvetenskap.
Salstentamen i litteraturvetenskap
Här finner du praktisk information om och regler för salstentamen i litteraturvetenskap vid Institutionen för kultur och estetik.
Vem får skriva salstentamen?
För att skriva tentamen ska du vara registrerad på kursen, anmäld till tentan och kunna uppvisa giltig legitimation. Ha din legitimation synlig på bänken i skrivsalen.
Placering i skrivsal
När du kommer till skrivsalen får du ett placeringsnummer och du måste sitta på den plats du är anvisad. Skrivvakternas anvisningar och tillsägelser måste alltid följas.
Ytterkläder och väskor
Ytterkläder och väskor får du inte ha vid din plats utan de ska placeras på anvisade platser i skrivsalen. Stäng av mobilen och annan otillåten elektronisk utrustning som till exempel smart klocka och förvara dem i väskan eller jackan. Observera att det räknas som fusk att ha mobil i fickan eller tillgänglig i närheten och detta rapporteras ovillkorligen.
När tentamen har börjat
När tentamen börjar stängs dörren till skrivsalen. Den hålls stängd tills alla tentander har satt sig på sina platser och börjat arbeta. Därefter släpps de som kommer för sent in, en i taget och anvisas plats. Ingen får komma in senare än 30 minuter efter skrivningens start.
Läs inte tentan innan skrivvakten ger tillåtelse. Var tyst i skrivsalen och viska till skrivvakterna. Samtal mellan tentander får inte förekomma.
Om du behöver hjälp, räck upp handen.
Digitala tentor
Börja med att logga in med ditt personnr och välj aktuellt tentamenstillfälle. Det är inte tillåtet att logga in på annat personnr.
När du är klar ska du avsluta genom att först klicka på ”Granska” och sedan ”Lämna in” tentan, alternativt ”Lämna in blankt” om du vill lämna in ett blankt svar.
Det är inte tillåtet att logga in igen efter att tentan har lämnats in.
Skriv din namnteckning hos skrivvakten innan du lämnar salen. Skrivvakten antecknar din inlämningstid.
Max antal ord får inte överskridas om det finns angivet på tentans försättsblad eller i frågorna.
Toalettbesök
Toalettbesök är tillåtet. Om toalett inte finns i lokalen kommer en av skrivvakterna följa med ut. Ingen får lämna lokalen under de första 30 minuterna.
Vid larm
Om brandlarmet går ska alla lämna salen och lämna kvar allt material på borden, likaså väskor och jackor vid väggen. Samtala inte med varandra för då går det förhoppningsvis att fortsätta tentan efteråt. Huvudvakten ger mer information.
Salstentamen i musikvetenskap
Salstentamina i musikvetenskap hanteras sedan HT 2020 via central tentamensadministration – Tentamensservice.
Vid tentamen och omtentamen i form av schemalagd salstentamen för kurs som du följt innevarande termin gäller att anmälan sker via Ladok för studenter.
För kurser/delkurser som du inte följt under terminen ska en särskild anmälan skickas till expedition.ike@su.se. I anmälan skall du ange ditt namn, kurs, delkurs och termin kursen lästes f.f.g. En sådan anmälan måste vara genomförd senast 10 arbetsdagar innan tentamenstillfället. Kontakta gärna musikvetenskapens studievägledare, studievagledning.ike@su.se, för information och frågor rörande detta fall.
Äldre kurser som nu är nedlagda kan normalt inte omtenteras. Ta kontakt med musikvetenskapens studievägledare, studievagledning.ike@su.se, för närmare information och eventuell rådgivning.
Omtentamen och uppsamlingstentor
Idéhistoria
Efter varje tentamen i idéhistoria erbjuds en omtentamen. Den äger i regel rum cirka 1–1,5 månad efter ordinarie tenta, eller i augusti om den ordinarie tentamen ägt rum i slutet av vårterminen. Lärare på respektive kurs informerar om de mer exakta formerna och tidpunkterna för omtentamen. Ingen särskild anmälan krävs för ordinarie hemtentamen eller omtentamen i form av hemtentamen för den student som är registrerad på kursen. För närvarande ges inga salsskrivningar i idéhistoria.
Vill du skriva tentamen eller omtentamen för en kurs du gått en tidigare termin men inte avslutat, kontakta vår studentexpedition via e-post för att bli omregistrerad.
Äldre kurser som nu är nedlagda kan normalt inte omtenteras. Tag kontakt med idéhistorias studievägledare för närmare information och eventuell rådgivning.
Konstvetenskap
Ingen salstentamen förekommer i konstvetenskap. All examination, (även omtentamen), sker via hemtentamen (andra examinationsformer kan förekomma, såsom muntliga presentationer etc. För specifik information om examinationsformer, se kursplan för respektive kurs).
För varje delkurs och/eller kurs erbjuds minst ett omtentamenstillfälle per termin.
Datum för omtentamen meddelas i anslutning till kursstart och finns därefter tillgängliga via såväl schema som kursplattform. För mer utförlig information, vänligen kontakta institutionens studentexpedition eller rådfråga den aktuella kursens studieadministratör.
Du som sedan tidigare terminer har oavslutade kurser i konstvetenskap kan kontakta ämnets studievägledare för information om hur ett slutförande går tillväga. Äldre eller nedlagda kurser kan normalt inte omtenteras/slutföras. Studieresultat på gamla kurser kan emellertid eventuellt tillgodoräknas. Ta kontakt med konstvetenskapens studievägledare för mer information.
Litteraturvetenskap
Efter varje tentamen i litteraturvetenskap erbjuds en omtentamen. Den äger rum minst fem veckor efter ordinarie tentamenstillfälle, eller i augusti om den ordinarie tentamen ägt rum i slutet av vårterminen. Datum för omtentamen finns inlagt i schemat före terminsstart. Vid salstentamen ska studenterna alltid anmäla sig till tenta/omtenta via Ladok för studenter. Ingen särskild anmälan krävs vid hemtentamen för den student som är registrerad på kursen.
För kurser i litteraturvetenskap med hemtentamen erbjuder vi dessutom alla studenter en möjlighet att göra omtenta på äldre, oavklarade delkurser: i januari och i augusti.
Nästa uppsamlingstillfälle äger rum 7-14 augusti (helfart) och 7-21 augusti (halvfart). Anmäl dig senast 19 juni till studievagledning.ike@su.se och uppge:
- namn
- personnummer
- delkurs
- termin då du läste
Observera att du endast kan skriva omtenta om du sedan tidigare har godkänd närvaro på kurser med närvarokrav.
Musikvetenskap
För varje kurs/delkurs som ges under en termin erbjuds ett ordinarie tentamenstillfälle och två omtentamenstillfällen.
För detaljer om anmälan till omtentamen i form av schemalagd salstentamen för kurs med salstentamen, se ovan under Salstentamen.
Vid ordinarie och omtentamen i form av hemtentamen för kurs som givits innevarande termin behöver ingen anmälan göras i förväg.
För de kurser som inte ges under ett helt läsår (HT+VT) erbjuds en enstaka möjlighet till omtentamen med anmälan i juni och inlämning i augusti. Det gäller t.ex. Europeisk filmmusik och Musikvetenskap Opera som normalt ges varannan vårtermin, men kan också gälla kurser för vilka det saknas plan för en kommande kursstart. En särskild anmälan skickas i detta fall till studentexpeditionen, expedition.ike@su.se. I anmälan ska du ange kurs, delkurs, termin kursen lästes f.f.g. och lärare. Kontakta gärna musikvetenskapens studievägledare, studievagledning.ike@su.se, för information och frågor rörande sådan tentamensanmälan. Deadline för anmälan är 10 juni. När tentamen sedan lämnas ut varierar beroende på kurs, men sista datum för inlämning är 15 augusti.
Äldre kurser som nu är nedlagda kan normalt inte omtenteras. Ta kontakt med musikvetenskapens studievägledare, studievagledning.ike@su.se, för närmare information och eventuell rådgivning.
Teater- och dansvetenskap
Efter varje tentamen i teatervetenskap erbjuds en omtentamen. Den äger rum minst fem veckor efter ordinarie tentamenstillfälle, eller i augusti om den ordinarie tentamen ägt rum i slutet av vårterminen.
Ett par gånger per år erbjuder vi också alla studenter i teatervetenskap en möjlighet att göra examination på gamla, icke avklarade delkurser; ett så kallat uppsamlingstillfälle. Nästa uppsamlingstillfälle har inlämningsdatum 18:e juni 2024. Du anmäler dig senast den 10:e juni 2024. Anmälan till omtentamen eller uppsamlingstillfället görs till respektive lärare eller till studierektor. Då ges instruktioner om uppgift och om hur inlämning ska göras.
Utöver det kommer några uppsamlingstillfällen för uppsatser:
Inlämning 19:e augusti
Seminarium, uppsatser grundnivå 21:a augusti
Seminarium, kandidatuppsatser 22:a augusti
Fusk och plagiat
Det är viktigt att du är medveten om vad plagiat innebär, för att kunna undvika detta. Här följer några råd för hur du ska tänka när du skriver en text på universitetet.
Plagiat innebär att du kopierar någon annans text eller tankar utan att hänvisa till källan. Detta gäller även om du formulerar om en text eller tanke som du har hittat i en bok, en tidning eller på webben. Om idén kommer från någon annan spelar det ingen roll ifall du har klätt den i egna ord − det är ändå plagiat. Referatet ska också vara skrivet med dina egna ord. Det får alltså inte finnas med några lånade (stulna) formuleringar från den refererade texten.
När du skriver en akademisk text ska du både redogöra för den relevanta forskningen i ämnet och argumentera för dina egna ståndpunkter. Det är därför väldigt viktigt att det går att skilja på vad som är dina åsikter och vad som är någon annans. Det är inte fel att berätta vad andra tycker och tänker om ämnet − snarare tvärtom − men du måste göra klart vems åsikter du framför.
För att undvika plagiat är det bättre att du hänvisar lite för mycket än för lite och du kan hänvisa på olika sätt beroende på vilken information du för vidare.
- Du kan använda dig av citat då du inom citattecken eller i blockcitat återger den exakta texten från din källa.
- Du kan använda noter som hänvisar till din källa.
- Du kan omnämna källan i brödtexten.
- Du kan hänvisa till källan inom parentes.
Om du känner dig osäker på vad som räknas som plagiat kan du vända dig till studievägledaren i ditt ämne.
Kris och stöd
Vid allvarlig fara ring alltid 112!
- Sätt dig själv i säkerhet och vidta åtgärder för att förhindra ytterligare personskada
- Ring 112 och tillkalla ambulans, polis och brandkår
- Ring väktare 08-16 42 00
Krishantering vid Institutionen för kultur och estetik
Studenthälsa och studiestöd
Till Studenthälsan i Stockholm är du som student vid Stockholms universitet och flera andra högskolor välkommen på samtal och olika gruppaktiviteter som syftar till att främja din hälsa och dina studier.
På Studie- och språkverkstaden kan du vässa din studieteknik och slipa ditt skrivande.
Har du en varaktig funktionsnedsättning och har behov av anpassningar och stöd under studierna, så kan du ansöka om riktat pedagogiskt stöd.
Studenthälsan
Vänd dig till Studenthälsan för stöd och hjälp i syfte att främja din hälsa och dina studier.
Behöver du strategier för stresshantering, hjälp att sluta skjuta upp dina studier eller stöd att hantera hindrande negativa tankar? Det och mycket annat kan du ta del av genom att anmäla dig till någon av våra grupper och workshoppar. Du kan också boka en individuell samtalstid med någon av våra företagssköterskor, kuratorer eller psykologer. Alla aktiviteter är avgiftsfria.
Studie- och språkverkstaden
Vässa din studieteknik och slipa ditt skrivande på Studie- och språkverkstaden.
Är du osäker på hur man skriver akademiskt? Vill du bli mer effektiv i dina studier? På Studie-och språkverkstaden kan du vässa din studieteknik och slipa ditt skrivande – oavsett vilken nivå du studerar på.
På Studie-och språkverkstadens webbplats finns material, filmer och övningar för självstudier. Du kan också boka handledning, delta i workshoppar eller skrivgrupper. Alla aktiviteter är avgiftsfria.
Studera med funktionsnedsättning
Vid Stockholms universitet är det viktigt att alla studenter ska ha samma möjligheter, oavsett förutsättningar. Om du har en funktionsnedsättning och är i behov av extra stöd så ska du kontakta Riktat pedagogiskt stöd. Kontakta även studievägledaren i ditt ämne i god tid före kursstart om du behöver extra stöd vid undervisning eller tentamen. Kontaktuppgifter till våra studievägledare finns längst ner på den här sidan.
Studieavbrott och omregistrering
Om du blir tvungen att avsäga dig din studieplats efter registreringen är det viktigt att du snarast meddelar detta till någon av våra studieadministratörer via den här e-postadressen:
Tidigt avbrott eller sent avbrott
Tidigt avbrott
Sker avbrottet inom tre veckor från kursstart kan registreringen inaktiveras och kommer inte att finnas kvar i systemet. Du kan då söka kursen igen vid ett senare tillfälle.
Sent avbrott
Sker avbrottet efter tre veckor ligger avbrottet som en spärr som gör att du inte kan söka kursen igen. Vill du vid ett senare tillfälle läsa samma kurs, eller tentera av kursen, måste du kontakta oss, se om det finns lediga studieplatser och i så fall ta bort ditt avbrott för att omregistrera dig på kursen.
Om du inte anmäler ditt studieavbrott till oss står du kvar som student under hela kursens gång vilket kan leda till komplikationer med exempelvis CSN så var noga med att alltid anmäla studieavbrott.
Omregistrering
Om du varit registrerad på kursen tidigare måste du omregistrera dig varje termin som du tänkt delta i kursen eller tentera. Detta gör du också hos vår studieadministration som du når på den här e-postadressen:
OBS! Tidigare registrering i ämnet ger inte garanterad plats i undervisningen.
Tillgodoräknanden
Ansökan om tillgodoräknande avser tidigare studier vid ett svenskt eller utländskt universitet/högskola.
Ansökan tillsammans med bilagor lämnas/skickas/mejlas in för handläggning till respektive studievägledare. Sökande får ett skriftligt beslut om tillgodoräknande.
Blankett Ansökan om tillgodoräknande av utbildning (167 Kb)
Vid frågor, kontakta studievägledaren i ditt ämne. Kontaktuppgifter finns längst ner på den här sidan.
Praktisk info och tips för studier hos oss
Adressändring
Om några av dina personuppgifter skulle ändras är det viktigt att du omgående ändrar dina uppgifter i Ladok. Om du skulle behöva ändra uppgifter som e-post eller adress måste du göra detta själv genom att logga in i Ladok. Du loggar in med ditt universitetskonto.
Gröna kortet
Som registrerad student vid Institutionen för kultur och estetik kan du varje termin kvittera ut ett Grönt kort som ger dig rabatterade erbjudanden till flera av Stockholms kulturinstitutioner.
För att få kvittera ut ett grönt kort måste du först vara registrerad på en kurs hos oss innevarande termin. Kortet kan sedan hämtas hos någon av våra studieadministratörer på plan 2 i Manne Siegbahnhusen, hus A, Frescativägen 24E.
OBS. Ta med dig giltig ID-handling!
När du hämtar ut ditt kort får du också en lista på de erbjudanden som gäller under terminen.
Följande kulturinstitutioner samarbetar med Gröna kortet
- Berwaldhallen
- Drottningholms slottsteater
- Millesgården
- Spritmuseum
- Strindsbergs Intima teater
- Turteatern
- Weld
Flera erbjudanden kan komma att läggas till under terminens gång, så släng ett öga på den här sidan, vår Facebooksida kulturochestetik, och på våra anslagstavlor då och då för att hålla dig uppdaterad.
Erbjudandena gäller alltid i mån av plats och mot uppvisande av grönt kort och giltig id-handling.
Omprövning eller rättelse av betyg
Enligt Högskoleförordningen kan inte ett beslut om betyg överklagas men du som student har rätt att begära omprövning eller rättelse av ditt betyg om du anser att det har blivit felaktigt.
Finner en examinator att ett beslut om betyg är uppenbart oriktigt på grund av nya omständigheter eller av någon annan anledning, skall han eller hon ändra beslutet, om det kan ske snabbt och enkelt och om det inte innebär att betyget sänks.
Vill du begära omprövning eller rättelse av betyg ska du fylla i blanketten:
Blankett för omprövning eller rättelse av betyg (93 Kb)
Av blanketten framgår att du ska motivera din begäran med hänvisning till betygskriterier eller förväntade studieresultat. Någon helt ny bedömning av din tentamen eller prov i form av omrättning görs inte. Det är endast examinator som kan ompröva examinationsbeslut.
Alla inkomna ärenden diarieförs.
Det finns inte någon tidsgräns för när en begäran om omprövning kan lämnas in, men vi rekommenderar att du tar kontakt med din examinator så fort som möjligt.
Du skickar blanketten via e-post tillsammans med eventuella bilagor i pdf-format till studierektor för respektive huvudområde:
Publicera din uppsats i DiVA
Du kan publicera din godkända uppsats på kandidat-, magister- eller masternivå i Digitala Vetenskapliga Arkivet, DiVA. För att kunna göra detta krävs att du har ett universitetskonto. Följ därefter dessa instruktioner:
- Se till så att uppsatsen är samlad i ett pdf-dokument.
- Gå sedan till webbportalen för publicering https://su.diva-portal.org/dream/login.jsf och logga in med ditt universitetskonto.
- Välj rutan ”Lägg till publikation/Ladda upp filer”
- Välj ”Studentuppsats (Examensarbete)” och klicka sedan på "Fortsätt" nere till höger.
- Fyll i formuläret så noggrant som möjligt. Alla fält markerade med en röd asterisk måste fyllas i och du ska även fylla i nyckelord och klistra in uppsatsens abstract. Ytterligare instruktioner finns i webbformuläret. När du är klar klickar du på "Fortsätt" nere till höger.
- På nästa sida laddar du upp din uppsats som du redan sparat som PDF-fil. Välj "Fulltext" och "PDF" och namnge filen. Välj "Gör fritt tillgänglig nu (open access)" och laddar sedan upp uppsatsen från din dator genom att trycka på "Bläddra". Godkänn avtalet för publicering. OBS! open access gäller inte om din uppsats innehåller upphovsrättskyddat material, exempelvis bilder, som du inte har rätt att publicera. Ta bort detta material innan du laddar upp filen, eller välj alternativet "Endast arkivering". Klicka sedan "Fortsätt" nere till höger, kontrollera att alla uppgifter stämmer och klicka därefter på "Skicka in".
- Uppsatsen kontrolleras därefter av vår DiVA-administratör och publiceras.
Uppsatsen kommer sedan att bli tillgänglig i följande sökmotorer:
Publikationer från Stockholms universitet
Har du frågor om publicering i DiVA kontakta DiVA-administratören vid institutionen Mattias Arreborn, mattias.arreborn@su.se.
Zoom vid webbaserad undervisning
Våra lärare använder sig av E-mötestjänsten för de föreläsningar och seminarier som sker på distans. Bekanta dig med Zoom innan ditt första undervisningsstillfälle, det är kostnadsfritt för studenter vid Stockholms universitet. Den kursansvarige läraren ger via kurssajten på lärplattformen Athena dig instruktioner om hur undervisningen läggs upp.
Institutionens rekommendationer vid Zoom-undervisning och användning av kamera
Kontakt
Studieadministration
För frågor om antagning, registrering, studieintyg med mera kontaktar du våra studieadministratörer. Tänk på att alltid ange dina personuppgifter samt vilken kurs det gäller när du kontaktar oss för att underlätta hanteringen av ditt ärende.
- Besöksadress
Manne Siegbahnhusen, hus A
Rum: 258
Frescativägen 24E
- Mottagningstider
Besök efter överenskommelse
- Besöksadress
Manne Siegbahnhusen, hus A
Rum: 258
Frescativägen 24E
- Mottagningstider
Besök efter överenskommelse
- Besöksadress
Manne Siegbahnhusen, hus A
Rum: 257
Frescativägen 24E
- Mottagningstider
Besök efter överenskommelse
- Besöksadress
Manne Siegbahnhusen, hus A
Rum: 256
Frescativägen 24E
- Mottagningstider
Besök efter överenskommelse
- Besöksadress
Manne Siegbahnhusen, hus A
Rum A259
Frescativägen 24E
- Mottagningstider
Besök efter överenskommelse
- Besöksadress
Manne Siegbahnhusen, hus A
Rum: 201
Frescativägen 24E
- Mottagningstider
Besök efter överenskommelse
Studievägledare Konstvetenskap och Kulturarvsstudier
- Besöksadress
Manne Siegbahnhusen, hus B
Rum: 255
Frescativägen 24F
- Mottagningstider
Besök efter överenskommelse
- Besöksadress
Manne Siegbahnhusen, Villan
Rum: 313
Frescativägen 22B
- Mottagningstider
Besök efter överenskommelse
Docent
Senast uppdaterad: 3 september 2024
Sidansvarig: Institutionen för kultur och estetik