Tanja Schult i paneldebatt om konst och kulturarv

Tanja Schult, docent i konstvetenskap, deltar den 9 april i ett evenemang vid Landhaus i Innsbruck.

Panelsamtalet handlar om hur vi kan hantera problematiskt kulturarv och hur konsten kan bidra att göra detta synligt, ställa till diskussion eller bearbeta. Det arrangeras i samband med utställningen Vom Gauhaus zum Landhaus vid Landhaus i samarbete med Institut für Zeitgeschichte, Samtidshistoriska institutionen vid Universitetet i Innsbruck.

Läs mer på Land Tirols webbplats

Tanja Schult
Foto: Sören Andersson / Stockholms universitet

Tanja Schult är docent och universitetslektor i konstvetenskap vid Institutionen för kultur och estetik. Hennes forskning handlar om att tolka och förstå bildproduktion som en del av historiska processer, speciellt vad gäller 1900-talets 'katastrofala' århundrade.

Mer om Tanja Schult