Kompletterande utbildningar för akademiker med utländsk examen – digital seminarieserie, nr 2

Den inplanerade heldagskonferensen på temat: ”Språkets betydelse för högre studier och yrkesutövande” har flyttats fram till hösten 2022. Istället anordnades 2021 en digital förmiddag för personer som arbetar på svenska lärosäten med kompletterande utbildningar, dvs. inom universitet/högskola. Detta är nr 2 av 3.

Seminariet gavs den 12 februari 2021.

Tema

Vägen till etablering på den svenska arbetsmarknaden efter Kompletterande utbildning

Talare

Linda Sturesson Stabel, forskare vid Stockholms universitet och Karolinska Institutet, presenterar sin aktuella avhandling om etablering på den svenska arbetsmarknaden för läkare med en examen från länder utanför EU som har genomgått en legitimationsprocess i Sverige.

(På engelska) Entrance to and advancement within the Swedish medical labour market for physicians with a medical degree from outside the European Union

Moderator

Ulla Lundström, Stockhoms universitet

Varmt välkommen att delta!

Seminariet gavs på Zoom.

• Susanna Malm, Stockholms universitet