Kompletterande utbildningar för akademiker med utländsk examen – digital seminarieserie, nr 3

Den inplanerade heldagskonferensen på temat: ”Språkets betydelse för högre studier och yrkesutövande” har flyttats fram till hösten 2022. Istället anordnades 2021 en digital förmiddag för personer som arbetar på svenska lärosäten med kompletterande utbildningar, dvs. inom universitet/högskola. Detta är seminarium 3 av 3.

Den 11–12 2021 gavs en slutkonferens inom Erasmus-samarbetet mellan Kölns universitet, Wiens universitet, Weingartens pedagogiska högskola och Stockholms universitet.

"The R/EQUAL consortium from Austria, Germany and Sweden is pleased to invite you to the international online conference":

Paths of Transition in Education – (re-)qualification of (recently) immigrated and refugee teachers in europe and beyond

Om REQUAL (på engelska): "Requalification programmes for (recently) immigrated and refugee teachers foster the vocational inclusion of teachers into the school systems of European countries and beyond."

REQUAL Conference programme 11–12 March 2021 (231 Kb)

REQUAL blogg

Abstract booklet

REQUAL Conference Abstract booklet 11–12 March 2021 (1499 Kb)

Varmt välkommen att delta!

REQUAL: conference-requal@ph-weingarten.de

• Susanna Malm, Stockholms universitet